Arriba!

Nu sitter jag ute på campusgården, precis i mitten av mitt dorm (boende). Tackoch lov att jag försökte kolla om internet funkade här, för det gör det inte på rummet... Allt är så rent här. Och ljust. Tur att jag sparade min ögongrej från planet, superbra tips NÄT!, för nu kunde jag sova ordentligt i alla fall.

Idag har jag hittills på morgonen varit på Heath Centre'tför att fixa mitt klartecken på sprutor och skit. Men kunde inte på min TB clearence för än imorgon. Typiskt. Sedan gick jag över till Student Centre't för att rapportera migsjälv med mitt I-20 och pass. Det gick bra, men tanten som gjorde detta var väääääldigt seg. Det tog henne säkert en halvtimme att ta kopia på mitt I-20 och pass.

Jag tog mig även en sväng bort till försäkringskontoret och skaffade mig en försäkring, men kommer inte kunna få den helt stämplad och klar förens jag fått min spruta imorgon. Men imorgon är det en riktigt jobbig dag. Klockan 7.45 på morgonen har jag Engelska placeringstest, däremellan ska jag hinna få min spruta & äta och sedan klockan 13 ta ett matte placerings test. Galea!

När Chantal kommer tillbaka från sin moster som bor här, så ska vi till New student orientation signin som har typ 10-15 minuter. Känns skönt att hon också är ny så vi kan göra saker tillsammans. Sedan åker vi iväg med hennes mamma till Wal*Mart och köper in lite grejer. Jag har en fet lista på saker som jag behöver. Bland annat shampoo, balsam, tvål och tandkräm. Mamma, matresscover var ett sånt med gummiband som jag tänkte ta med från början... Irriterande!
Jag har hört att det är Wal*Mart hysteri här. Alla behöver eller vill åka dit. Det går bussar dit på helgen som alla vill med. Jag kan nog förstå varför. Alla behöver saker, billigt.

Måste fixa lite pynt till rummet också. Nålar att sätta upp bilderna med, galjar, presentpapper att ha under fotona (för er som inte hajar, jag kommer visa er). Chantal har pyntat sjukt fint!! Lite avundsjuk är jag nog. Mitt ska också bli fint. Det enda jag har satt upp, med dom 2 nålar som fanns kvar, är mina modeteckningar. Och Chantal och hennes mamma trodde jag var värsta konstnären. Då blev jag riktigt glad!

Lite bilder kanske ni vill ha? Jag har inte hunnit ta så jättemycket än. Men är kommer några.


Honolulu flygplats

Presenter till mina kära kommer!
Presenter som ska skickas till Emma, Bine & Mamma.


Här bor jag!


Ingången till vårat rum!


Palmer utanför Lorenzo Snow bygnaden


McDonalds Laie



Vackra blommor


Världens snyggaste registreringsskylt? Såhär ser alla Hawaiiskyltarna ut.

Psst. Här är vårat rum. Tur att min kamera har Youtube capture mode :P

FRED!

Kommentarer
Postat av: syster bob

ÅÅÅHHH BABYCAKES!glad to se urs face...

helt sick att du faktist e D.Ä.R!!!!

bra att du kommit så fint.

pusselipussssssss<3

2008-08-22 @ 01:26:06
Postat av: steph

DU ÄR VÄRSTA KONSTNÄREN!

2008-08-22 @ 14:03:20
Postat av: Mamma

Saknar dig med! Tur att det inte blir snöstorm på Hawaii, för om ni skulle tvingas sitta inne i er lilla skolåda dag in och dag ut skulle ni bli tokiga!



I kväll börjar seminariet och UK, så vi ska åka iväg om ett tag. Bine är i stan på Arbetsförmedlingen för att gå på rekryteringsmässa med Pressbyrån tillsammans med Amanda Bensige.



Jag älskar dig! P & K, Mamma



PS SKICKA STEFFIS MOBIL NUUUUU!!!!! DS

2008-08-22 @ 15:17:51
Postat av: Nät

Oj vad ont det gör i hjärtat att se allt det där igen. samtidigt är det mysigt Jag kan liksom leva lite genom dig nu...Alla andra kan ju säga "åh det ser så fint ut, jag är så avis" men jag lovar att ingen av dem kan säga det med samma eftertryck som jag. Det där är ju en del av mig, det är ju lite min värld också. Blommorna heter plumerior (tips från coachen)

och så ett annat tips: Det ska finnas både trådlöst och vanligt internet i alla rum vännen så kolla upp det och se om inte någon kan hjälpa dig! ^^

vi måste prata snart. jag har så många små tips.

Jag är glad att det verkar som om du inte har krashlandat tjejen. Keep it up

All kärlek

2008-08-22 @ 18:02:37
Postat av: Nät

p.s hard to belive kanske, men mitt rum var faktiskt ännu mindre :(

2008-08-22 @ 18:05:15
Postat av: Elin S

Vännen, synd att jag inte han träffa dig innan du drog. men du ser ut att ha det super fint. :) går det bra med pluggandet?

Puss Elin

2008-08-25 @ 11:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0