BYUH Bookstore

Igår och idag har jag varit och kollat in böckerna på BYUH Bookstore som jag kommer behöver till mina klasser. Jag har lyckats med att få tag på 3 av dom i allafall. Böckerna är riktigt feta dock - hjälp vad har jag gett mig in i!! Alla 3 böckerna är minst 5 cm tjocka, dyra, med liten text och många kapitel. DVS mycket läxor... Oh my gosh. Bävar inför läxorna dock. Tur att jag har långa hål på tisdagar och torsdagar och slutar 3 på fredagar så jag kan plugga. The weekends belongs to Jaykaiy. Förhoppningsvis...

Jag träffade iallafall min Academics advisor Betty Nikora igår som hjälpte mig lite med kurser. Så nu har jag även en kurs för entreprenörskap. Nästa kurs (påbyggnaden) från den är starta eget, då man faktiskt startar sitt eget lilla företag. Entreprenörskap = Me likey. Jag har hört att den kursen är jättekul också så detta blir kanoooon!

Och så måste jag skaffa jobb också... typiskt.

- Göra andningsövningar?

Känner mig liten och ensam just idag. Konstigt nog. Nej, inte konstigt nog...
Ibland blir jag frustrerad för att ingen pratar svenska. Det är så mycket lättare och svara på vissa saker på svenska ibland. Och när alla omkring mig pratar på engelska så kännerjag mig för några minuter autistisk. I min egenvärd, helt omedveten om vad andra gör eller säger. Jag vet vad jag vill säga, sjunga eller göra. Kära nån. Mitt enda svar på mycket blir typ - haha, yeah, are you seroius eller really?

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lycka till med pluggandet!

2008-08-27 @ 06:25:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Sissel

Det är så spännande att läsa om allt du gör. Du verkar ha roligt, fast jag förstår om det känns lite ensamt ibland. Jag tänker på dig och tycker du är modig! Kram!

2008-08-27 @ 10:17:22
Postat av: Stephanie

Polynesian Culture Centre ar basta stallet att jobba pa dar nere hr ag hart fran manga.. lycka till med jobb sokandet >D

2008-08-27 @ 18:53:13
URL: http://thedrennanfam.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag har ett svar på detta du har hört miljoner gånger: "Det är bara ovanan, damen!" Idag kom David Luthman hem, och Bine är hos Anders & Veronica på surprisefest för honom. Jag stoppade förbi och pratade lite med honom, och han hade så svårt att prata svenska! Jag sa till honom vad jag nu säger till dig, nämligen att det går över snabbt. Och du lär dig ju så fort! Jag vet hur det känns, men jag tror på dig. Och jag älskar dig! PUSS!!!!! Mamma

2008-08-27 @ 19:10:50
Postat av: emma

jag förstår känslan, kände så ibörjan på engelska skolan (fast det fanns ju massa svennar där men typ inga svenne lärare). men tro mej de kommer! de är bara att försöka säga de du tänker på och försökt att inte tänka på att du tänker på att du är bland människor som bara kan engelska, då kan du automatiskt bara fortsätta konversationer på engelska. DU KAN! tro mej du kan! ÄLSKAR DEJ!

2008-08-27 @ 19:21:04
Postat av: Sofia

Det är kul att läsa din blogg så att man vet vad som händer. Som det flesta har sagt så kan jag bara instämma med att jag fattar vad du menare. Jag var ju iof bara i usa en månad själv men det fanns så mycket man ville uttrycka på det sättet man brukar men det gick inte. Du kommer att läsa dig massor men ställ inte för höga krav bara. Puss :D

2008-08-27 @ 23:57:35
Postat av: Kyle

Hej jag vet hur det kanns att inte kunde uttrycka dig pa ett annat sprak. Det tar ganske mycket tid och det kommer att kanna som du har ingen personlighet, men kampa pa! Du ska borja tanka och dromma pa engelska. Sa smaningom kommer du att bli duktig nog att kunna uttrycka dina kanslor. Patience my friend! :)

2008-08-28 @ 01:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0