Circle Island Tour, 30 Aug 2008

Idag, Lördag, blev det äntligen av med den där "Circle Island Tour" bussen. Vi satte oss på två stora gula amerikanska skolbussar och åkte iväg mot Oahu's olika sevärdheter. 

Första stoppet var View of the Temple (ett jättevackert Buddistisk temple uppemot bergen), sedan Swap Meet som är en jättestor marknad utanför en stor arena.

Efter en timme på marknad, där jag gjorde en del fynd, så åkte vi vidare till Pearl Harbor. Pearl Harbor var mäktigt. Jag var helt i "heders" läge efter en filmsnutt och båttur ut till USS Arizona Memorial. USS Arizona Memorial är en minnesbyggnad, placerad precis ovanför det största skeppet som skönk under attackerna mot Pearl Harbor 7 December 1941. Längst bort i Memorial byggnaden var en jättestor vägg med alla 1500+ namnen på de som omkom i attackerna. Fatta att alla de döda människorna låg precis under oss. Det var riktigt himla ballt att se resterna sticka upp från båten, upp ur vattnet för oss att beskåda. I princip hela fartyget ligger i vattnet. Endast små delar skymtar fram. MÄKTIGT FOR SURE!

Efter Pearl Harbor begav vi oss till Wal*Mart i Mililani, min nya favorit butik!!, för reäl shopping. Åtminstone för min del. Ännu mera grejer till mitt rum. Plus 2 par skor, 2 tröjor, pyjamas och sketchböcker till min drawing klass.

Slutdestinationen vart Shave Ice i Halwei'wa. Shave Ice är en slags glassaffär, där glassen är smaksatt überkrossad is. SJUKT GOTT! En strut med vaniljglass i botten och över var det shaved ice med banana cream & coconut cream smak för min del. OH MY GOSH VAD GOTT!

Jag är helt deckad dock. Massa intryck, lite sömn, mycket skratt och jag tror att jag börjar bli sjuk. Tusan att jag glömde köpa vitaminerna och ansiktskräm. All denna värme gör att man svettas och mitt ansikte börjar svida lite av allt saltvatten som rinner ner för kinderna några gånger om dagen. Återfuktning tack!

Puss & Kram, sov så gott allihopa!


PS:
Bilder från detta finns på Facebook. Dom är för många för att sättas up här :)
Klicka här för att komma till Facebook albumet

Kommentarer
Postat av: noomi

älska WALMART !!!!finns ingenting bättre :)

det låter vekligen som att du har det hur roligt som helst på Hawaii,
avis*.

mycket kärlek frpn Sverige <3

2008-08-31 @ 15:08:22
Postat av: Mamma

Kom ihåg vitaminerna och hudkrämen! Jag älskar dig! Puss, Mamma

2008-09-02 @ 20:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0