EIL- & Math placement test day

Man alltså. Engelska testet var fånigt enkelt. Verkligen enkelt. Det var som ett nationellt prov i engelska fast tusen gånger typ lättare. Här får ni ett exempel på en av frågorna:


Look at the picture and choose the correct answer:

A) There is a car in the picture
B) There is a man standing by the ocean
C) There are flowers in the picture
D) There is a bike in the picture

Jag skojar inte. Halva tester var sådär. Jag skrattade när jag gjorde lyssna & läsa delarna. Essay delen var ju inga problem alls. Finemang.
Det som var tråkigast idag var Matteprovet. Jag har alltid varit grym i matte. Jag var "hjälpläraren" i min klass. Men mattetest på engelska var ingen dans på rosor. Jag gjorde skitdåligt ifrån mig. Jag vart så ledsen, arg och besviken varje gång jag fick mina resultat. Det fanns 4 olika kategorier. Beroende på hur duktig man var. Jag satte mig i den näst bästa först och fick flytta ner, och flytta ner. Jobbigt är också att det var 3 år sedan jag läste matte - vilket innebär att jag tappat en massa. TYPISKT!

Jag vågade mig i alla fall till cafeterian för att käka lunch idag. Och plockade på mig en frukostpåse imorse (precis innan testet). Väl utanför cafeterian stod Tim, en kille som satt i samma bil som hämtade oss från flygplatsen, så vi käkade lunch tillsammans. Riktigt trevlig kille från Utah. Pratglad och rolig. Hur kommer det sig att jag bara känner killar än så länge?

Stackars Chantal hade ju inga aktiviteter idag, så hon åkte iväg och hängde med sin familj över dagen. Hon känner sig nog lite ensam kan jag tänka mig. Men passa på när hennes familj är här och skeppar över henne till College liksom. Hennes mamma är världens gulligaste.

Och Wal*Mart trippen igår - FANTASTISK! Fy vad mycket grejer jag köpte. Helt tokigt. Och det blev bara 240 dollar samanlagt. Gosh! Plus att Wal*Mart har skitsöta skor, kläder och telefoner. Förlåt Kyle, jag glömde köpa telefon när jag ändå var där. Kom på det efter att vi gått ut. Men jag ska, jag lovar!
Skulle även försöka skaffa mig en mailbox idag, emn det var bara vissa tider på dygnet som man kunde få en, och just då hade jag prov. Så jag får försöka imorgon igen.

Slutsats: Både en negativ och en positiv dag.


Hey hörrni. Jag har lyckats fixa igång våran rumstelefon. Så nu har vi nummer och allt. Fråga och ni får det :P

FRED!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0