En söndag i Illinois.

Det var så inte så himla konstigt att ha hela kyrkan på engelska. In fact så var det som att vara på Fest i nord igen. Första 30 min så var det lite luddigt att koncentrera sig. Sen gick allt jätte bra. Dom har en misisonär som heter Äldste Gosch (Gosh) och sen kom nästa talare upp och skämtade om att "hoppas han inte heter Oh MY i förnamn". Fattar ni? HAHA, den lär han ju inte ha hört förut.. :D

Söndagskoleläraren var hysteriskt rolig! Bästa söndagskoleklassen jag någonsin varit på. Här har vi en man som skojar på sin egen bekostnad och har vilda exempel till allt. Han är hysteriskt skön!

Sedan skulle jag vidare till Hjälpis men blev haffad av Nicole, Kyles svägerska, som tog med mig till unga kvinnor för hjälpis tanterna var tydligen "vääldigt" speciella. Dom andra höll med, till och med killarna. Så där hamnade jag, i bikupan med Kyles ursöta lillasyster Emilee. Jag fick tillochmed läsa ett skriftställe på engelska. Jag trodde jag skulle dö, och hacka mig fram, men allt flöt på som om jag alltid pratat engelska. JAg vart grymt impad av migsjälv. Kanske var det en reäll push av Gud också! :D Tack för den!
Och avslutningsbön ville dom ha på svenska, eftersom amerikaner väldigt sällan hör andra språk än engelska.

På kvällen hade unga vuxna en hemafton ute i vischan. Verkligen ute i vischan. Familjen som vi var hos har en majsodling, okej? MAJS! Sjutk häftigt. Och dom hade värsta bonde dialekten! Älskvärt!
Efter hemaftonen, som var jätterolig, så åkte jag och Kyle till ett ställe som har gigantiska fotbollsplaner och promenerade runt. Tittade på stjärnorna, som vart klart blottade över dom 6 stycken jättestora fotbollsplanerna. Otroligt vacker. Ett "E.T. phone home" moment. Jag kände mig så ltien på dom stora planerna. 

Kvällen avslutades med att vi satt ute i täcken på gungstolarna på verandan. Man hör otroligt många ljud om kvällarna och dagarna här. Kolibri's åker förbi, en kattunge, insekter som tydligen suger ur saven på träd (låter som om dom ska sprängas), syrsor, grodor och en fladdermus flög förbi.

Slutsats: Ritkigt lyckad dag. Perfekt dag.

Kommentarer
Postat av: steph

ååh vad fint allt låter jay! im happy for you!!!!

2008-08-18 @ 11:38:59
Postat av: tuldah

go klink!

det låter underbart :)

2008-08-18 @ 15:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0