Freshmenparty

Åh, vad galet kul det var igår! Jag och Chantal fixade oss och gick bort till the Aloha Ballroom, där dansen skulle vara. Kändes lite akward första 10 minutrarna eftersom vi inte riktigt känner så mycekt folk. Men så fick jag syn på Manu och Patrick och vi gick in och började skaka galet. Tim sprang även in på ett hörn. Alla nya eleverna, unklusive mig, gick helt bananas på dansgolvet. Det avr så himla skönt. Alla är så fria och oskyldiga (på nått sätt) här. Kändes riktigt bra! Ganska bra musik hade vi också, viklekt gjorde det hela ännu bättre. Perfekt början på Freshman year!!

Efter dansen fick vi eskort tillbaka till vårarat Hale (dorm) och satt i parken utanför och snackade i 2-3 timmar. SJUKT KUL! Bästa var när dom skulle försöka uttala Sabines namn. Gosh alltså. Dom kunde inte säga det med den vanliga svenska accenten som vi använder så tillslut fick jag "amerikanska" upp det. Då vart det helt plötsligt inga problem, hahaha!

Disneylåtar och filmer sjöngs och recenecrades av någon anledning. PLUS att Chantal har en sjuuuuuukt vacker röst. Det märks att hon ska läsa vocaltraining som major. Jag är så lyckad som kommer ha en roomie som sjunger sjukt fint i mitt rum :D

Om my gosh, jag är så glad. Partyt igår vad verkligen helt sjukt kul. Det var varmt dock, och ännu varmare ute. Jag tänkte ta en sväng och svalka mig utomhus, som vi brukar göra på danserna i sverige, men icke. Det var varmare ute än i danssalen. Och i danssalen svettades alla kanonkulor. Och vattenmuggarna var slut. folk tog papperstallrikar och hällde vatten i. HAHAH!

Bästa konversationen igår ägde rum i matsalen. Jag har sån tur. Varje gång jag ska äta så är nån av kilarna där :D Nu fick jg både Manu och Tim. Och en del tjejer från bla Tahiti som helt random säger: Manu, I love your forehead!
Manu (som är från Tahiti och pratar freanska egentligen förståd inte riktigt vad forehead(panna) var): What's a forehead?
Tahiti tjejerna visar. Alla börjar skrata. Manu säger då till en japansk/canadensare: I love your finger!

Det var extremt kul!
Vad händer hemma i Sverige då?

Kommentarer
Postat av: mickis

Hahaha ååh ja e så avis på dej. Låter grymt kul förutom de där med att svettas.. err ja!

hoppas du fortsätter att ha kul och glöm inte plugga också :p

kram på dej!!

2008-08-24 @ 02:34:42
URL: http://mitchu-su.livejournal.com
Postat av: Mamma

Skrattade högt! Det känns så rätt att du är där. Kom ihåg att dricka ordentligt och ersätta salterna du svettas ut. Älskar dig!

P & K,

Mamma

2008-08-24 @ 19:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0