sjukskrivning

Jag ska förklara vad som har hänt. Nu när jag har lite mer ork, även om allt jag bara vill göra är att lägga mig och vila.

Såhär ligger det till - Jag är sjukskriven i 10 dagar pga magsjuka och magkatarr. I tisdags fick jag även ett släng av matförgiftning och låg under hela natten till tisdag och magen krampade som jag aldrig har känt förut. Jag kunde inte prata, inte röra på mig, ingenting. Fick tillslut fram "mamma vi måste till akuten" och dit åkte vi, kl 7 på tisdag morgon jag och mamma. Efter lite prover och medicin, som inte hjälpte ett dugg, så släppte kramperna lite och jag börjar spy. Så jag blev sjukskriven i 10 dagar eftersom jag jobbar med livsmedel (mat och allt, på Espressohouse).

NU är jag hemma och vilar upp mig, reällt. Lite svårt är det dock, för jag är så himla stressad och orolig inför resan. Visste inte ens att jag var så stressad. Det enda jag gjort i 4 dagar nu är att ligga ner, sova och titta lite på tv.

Men oroa er inte, jag har börjat packa. Men jag kommer aldrig få med mig allt. Det stressar mig också. Och ni som känner mig vet att jag klarar sjukt mycket stress. Men jag har magkatarr nu, det är en helt annan femma. Sist jag hade det gick jag i femman och detta slutade i mjölkallergi.

Känns sådär lagom kul att bli sjukskriven när jag är såhär dålig, såhär nära att jag åker. Jag vill inte få såhär ont i magen på Hawaii. Be för mig och håll tummarna!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Naw. Krya på dig!

Allt det bästa till resan och all lycka!

2008-08-02 @ 20:01:25
URL: http://tiikerijenny.blogspot.com
Postat av: Nät

Näääe! Lilla gumman... nu vill jag bara komma över omedelbart och pyssla om dig..åh! stackars liten! Alla kramarna /Syster Nät

2008-08-05 @ 10:32:23
Postat av: tuldah

men gosh! Hoppas att det blir bättre!!! :(

teleporterar kärlek och omtankar

2008-08-06 @ 15:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0