Annu en andring..

Sa igar horde Stephanie av sig igen, och sa att vi skulle aka harirfan idag (torsdag) eftermiddag. Jag skulle hjalpa Fatima och packa och flytta, och hon brydde sig inte alls. Jag fick ett valdig kalt "synd, for du behover vara klar nar vi ska aka". Sedan hor hon av sig idag och fragar om ajg verkligen komemr kanna mig bekvam med att aka ocha tt det ar okej om jag vill aka till Erin istallet. Oversattning: Det ar inte okej att du kommer anda. Och hennes pappa har sagt nagot.

Som tur ar sa har jag Victoria Silfverberg, som har svensk slakt har som kommer ta hand om mig pa julafton. Plus svensk julmat och jag kommer kunna hanga med Fatima och Tori (Victoria) nar jag ar har. Jag vill se mer av templet, och BYU Bookstore. Och Provo. Nu kommer jag aven fa se Orem. Eventuellt kommer vi att hyra en bil om inte en av Fatimas kompisar kan lana en till oss, vilket gor att vi komemr kunna aka pa sma roliga utflykter. Tori ar en riktig van precis som Erin.

Jag har verkligen lart mig att se vilka mina riktiga vanner ar i stunder som detta. Jag kan bara inte forsta hur en familj, och familje far med 5 barn, kan bara dumpa nagon, speciellt en internationell student, sahar nara jul och inte ens bry sig. Och hur hans dotter kanf orsvara honom och saga "nejmen han ar inte sadan, jag lovar". Anda sa hander detta. Jag kan inte forsta att detta verkligen hander, jaghar hort berattelser om det, men nar det val hander mig.. Otroligt. Vilka manniskor...

Jaja, strunt i dom. Nu kommer jag i alla fall fira jul med riktiga vanner och en svensk familj och svensk mat.

Kommentarer
Postat av: stephanie

åh så du skiter i dom? fy vad skönt! you go girl!

2008-12-18 @ 21:32:03
URL: http://chestnuts.webblogg.se/
Postat av: mathilda

instämmer med föregående talare!!

2008-12-18 @ 22:37:55
URL: http://tuldah.blogg.se/
Postat av: Noomi

men fy vilken hemsk kompis! hatar när dom ska hålla på sådär ... men vilken tur att det löste sig iallafall! ha så skojj i utah, och shoppa loss på BYU-bookstore åt mig hihi :P älskar den affären!!

pussss

2008-12-18 @ 23:38:45
URL: http://noomifornes.blogspot.com
Postat av: syster bob

assåååå shiiitt nu fåre va NOG! va ere för skitiga människor? man gör bara inte så överger någon som inte har någon att fira jul med. och orka att hon försvarar honom seriöst. tack olov för tori asså!!

älskar dig nusseklink<3

2008-12-19 @ 01:05:46
Postat av: diana

kom in på din blogg av en ren slump, och har endast läst de senaste dagarnas inlägg. En tanke slog mig angående din vän Stephanie, att saker och ting behöver inte vara som det ser ut och det behöver heller inte vara något personligt mot dig. Hon kanske inte hade velat något annat än att få ta med sig hem sin svenska vän till jul, men att hennes pappa satte stopp för det. Hon känner säkert sorg i sitt hjärta, och oroar sig om du kommer att fortsätta vara hennes vän eller inte.

Tro mig, för jag har varit i samma situation som hon. Min far hade psykiska problem, som man INTE fick prata om. Han upplevde det jobbigt när folk som han inte kände dök upp i vårt hem, och sedan ältade han hur vi fick honom att känna sig helt utslagen. Det gjorde ont att inte kunna öppna sitt hem för sina vänner. Och visst ansågs jag kall, när jag inte kunde uppmuntra dem att komma hem till mig och inte heller få berätta sanningen. Iaf döm henne inte så hårt, innan du har gått i hennes skor...





















2008-12-20 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0