Brigham Young University, Provo, Utah.

Nu ar jag antligen framme i Provo! Jag har spenderat hela dagen med Fatima (eller hela och hela, men jag anlande klockan 11 pa formiddagen). Medans hon hade traning sa lallade jag omkring pa BYU campus, i mammas fotspar.  Mamma gick ju pa BYU for manga ar sedan, narmare bestamt sadar 22 ar sedan.

Jag gick in till BYU Bookstore och kopte juklappar till mamma och pappa, drog vidare till Biblioteket som ar helt gigantiskt (!), bort till Atlet byggnaderna dar Fatima haller till.

Plus, att jag sag Laguna Beach Morgan, som gar har pa BYU. Vi fick ogonkontakt och hon log mot mig. Och vi hade i princip samma klader pa oss, sa bada diggade vi varandras stilar. Genast efter att jag passerat henne var jag tvungen att slanga mig pa telefonen och ringa Bine & Emma (i den ordningen ocksa). Morgan, precis som jag, hade pa sig en kappa med skarp i midjan och ett par hoga stovlar med svarta jeans instoppade i skaftet. Woho! Gissa om jag ar excited for LA nu!

Det ar helt underbart att kanna kyla igen, andas kall luft och se moln komma ur munnen allteftersom man andas ut. Nar jag stod pa flygplatsen och vantade pa min "shuttle" sa kande jag verkligen att jag levde (pga Kylan).

Det ar helt otroligt vacker i Utah. Runt hela campus, och runt alla staderna, sa gar bergen, tackta med sno. Sjukt vackert! I varje dal, mellan bergen, sa ar det fullt med ljus och stader. Jag kanner mig redan hemma. Varfor ar jag inte i Provo? Skulle jag kanna mig for hemma eller? Jag gillar det verkligen har, och jag har bara varit har i ca 9 timmar.

Just nu sitter jag och dricker julmust och mumsar pa Marabous choklad efter varan tripp till IKEA. VILKEN LANGTAN!!! Antligen! Och sa kakade vi ju sjalvklart kottbullar pa IKEA. Vad gor man annars dar?

Fred mina vanner, i julstamningsanda.

Kommentarer
Postat av: mathilda

laguna beach morgan!! wow :D

2008-12-16 @ 15:26:23
URL: http://tuldah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0