Merry Christmas!

Det ar verkligen underbart att vara hos en svensk julfirande familj! Lat mig bara beratta om igar! (24 dec).

Pa morgonen gick jag och Tori upp hyffsat tidigt, runt 8, och fixade oss i ordning for en julfrukost som holls hos Heidi's pappas hus. Jag vaknade och upptackte att jag hade ca 5 underbara god jul sms fran min familj och uppmaningar till att ringa och godjul onska. Sa medans jag lockar Tori's har sa sitter jag med mitt headset i och pratar med Emma, Bine och Pappa (i den ordningen). Sedan ringer jag en mycket hes och forskyld Mamma och sager God jul. Medans jag pratar med pappa sa inser jag hur mycket jag saknar min familj sahar pa julafton. Men det var underbart att starta dagen med familje samtal och "catch up" pa allt som har hant.

Efter frukosten hos Heidi's pappa, sa aker vi hem och julmats stoket borjar. Jag far i uppgit att gora kottbullar (vilket jag verkligen har blivit mastare pa vid detta laget), steker prinskorvar och ror i risgrynsgroten. Heidi gor potatisgratang, omelett, brunsas, inlagd gurka (den goda varianten!!) och tar fram lingonsylten. Det vill saga, en riktigt svenskt julbord, vilket dom gor varje jul.

Backgrundsfakta nr2: Heidi's mamma, Jeanette gifte sig med Craig Hall. Jeanette ar Toris moster, svenska, och Craig var pa mission i Sverige och kom tillbaka och hamtade henne. Gifta och lyckliga tills Jeanette dog pga sjukdom for ca 20 ar sedan.

Efter maten kommer tomten, vilket ar Heidi's pappa som maste "aka ivag till sjukhuset och forlosa ett barn", efter som han ar forlossningslakare, och kommer sedan in utkladd till den svenska "TOMTE" som dom kallar honom. Tomte (las tomten) pratar bara pa svenska och fragar om "det finns nagra snalla barn har". Barnen svarar glatt "ja" pa svenska och far sitta i Tomte's kna och sager sedan "tak sa mycket" nar dom fatt sin present. Tomten blir ju forstass lite forvanad over att Heidi's pappa ar pa sjukhuset igen och ber barnen lamna ett paket till Craig nar han kommer hem.

Nar Tomte har gatt sa oppnar barnen sina paket, frenetiskt stirrandes och halvt kastar sig over varandras paket, som sma barn gor, sa skriker dom av lycka nar dom ser vad dom fatt. Varefter Foraldrarna delar ut paket med pyjamasar i, som dom ska ha pa sig pa Juldagen nar dom oppnar paket. Aven jag och Vickan fick varsitt paket, ett Presentkort pa $50 pa Macy's!! Nanny Fine skulle vara avundsjuk!

Efter nagon timme sa klar barnen ut sig i LUCIA skrud och gor ett jattegulligt Lucia tag medans "Sankta Lucia" spelar i bakgrunde pa svenska. Varvid jag upptacker att Familjens minsting Mason, kan Lucia sangen! Sjukt gulligt!

Efter en lang, men snabb dag, och mycket, mycket, mycket mat i magen sa deckar vi pa vara sangar men somnar inte riktigt utan ligger uppe och pratar.

Sa aven om jag inte ar i Sverige, sa har jag verkligen fatt min dos av Svensk jul. Det basta var att hjalpa till emd julmaten. Det kanns alltid lite mera som jul nar jag far hjalpa till och laga julmaten!

I morse vaknade jag upp till att barnen och Tori kommer in med en stor kanelbulle och apelsin/jordgubbsjuice pa sangen tillsammans med en julklapp. Julklappen inneholl annu fler presentkort: $25 pa Wal*Mart och $10 pa iTunes Store! KANON! Det ar ju bara mina favoriter!! Ni vet hur galen jag ar i Wal*Mart. PS, vi borde infora Wal*Mart, Panda Express, Forever 21, Payless Shoe's och Costco i Sverige.... I'm Just Saying..

Nathalie och Lyndsey (Heidi's barn) vill att jag kommer upp och tittar pa deras julklappar, som sedan leder till att jag och Lyndsey sitte roch gor lappglans och parfymer med hennes "spa kit" som hon fatt i julklapp. SJUKT ROLIGT! Underbar att vara 7 ar igen, haha!

Heidi & familjen har akt ivag pa ett julfirande hos Sean's (Heidi's mans) familj och jag och Victoria stannar hemma och chillar. Jag ska ata lite julmat fran igar, MUMS! Kottbullar :)

Jag vill verkligen passa pa att onska er en riktigt god Jul och fortsattning. Njut av sista 2008 ars veckan och forbered er for ett helt enormt fantastiskt 2009! Jag ar laddad och ser aven fram emot att komma hem i April och traffa er alla igen!
Kom ihag era vanner och eran familj pa julafton, ni ska bara veta hur mycket mer man uppskattar dom nar man inte ar hemma.


GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är så glad att du fick vara hos en sån underbar familj. Välsignelser til dessas fantastiskt kärleksfulla människor! Kram, Mamma

2008-12-30 @ 14:28:20
Postat av: Mamma

Jag är så glad att du fick vara hos en sån underbar familj. Välsignelser til dessas fantastiskt kärleksfulla människor! Kram, Mamma

2008-12-30 @ 14:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0