Thanksgiving Helgen

Torsdag: Vid 11.30 så har Stephanies Församling en thanksgiving lunch som vi alla går på. Några killar från Samoa bjöd på underhållningen, det blir alltid party när Tonga&Samoa håller i underhållning. Dom har en sån skön inställning till livet på något sätt. Alla om har varit på en On-Campus dans där folk från Tonga och Samoa kommer, vet hur roligt det blir. Ungefär som när några sköna Jaimaicaner skulle komma till en fest hemma i Sverige. Förstår ni "chill-känslan"?
På eftermiddagen så åker vi iväg till Devins familjs hus där det hålls en Thanksgiving fest. Där bjöds det på ännu mera mat (och jag måste säga att det var gudomligt gott). Familjens vänner hade gjor en "Candyjams" som varatt dö för! Så fruktansvärt gott! Jams, Kanel, mandel, brunt socker och muskotnöt. Ni kan inte ens försetälla er hur gott det var!!!!
Vi chillade i deras pol och jacuzzi och tittade på film. Sen var det dags att åka hem.
Några församlingar hade lite snabbt slängt ihop en dans på campus i Ballroom:et som vi gick på i ungefär 2 minuter, sen var det över.

Fredag:
Detta är dagen D för shopping. Även kallad "Black Friday" så alla butiker och köpcentrum öppnar sjuuukt tidigt (vissa öppnar vid midnatt, vissa vid 5-6 på morgonen) och så reas det ut diverse. Folk blir som galna. Inte på Hawaii dock, men i New York hade folk blivit ihjältrampade, personal blivit ihjältrampade, dörrar slagits in m.m... Polispådrag för en rea dag? hur giriga är folk egentligen? Detta är absurt!
Jag, Chantal, Erin, Stephanie och Paul begav oss i alla fall till Pearl Ridge Mall som öppnade klockan 6 och började våran "Black Friday" shopping. En avslappnande dag, med goda juldrinkar från Starbucks och rea fynd.
På fredag kväll drog jag, Erin, Eden, Brea, Romeo & Paul in till Waikiki och klubbade på "Zanza Bar". Ritkigt kul, och jag måste säga att det var i Stockholms innerstad anda! Jag kände mig hemma för en stund! Mycket trött och halvt utsliten, med stora blåsor på hälarna efter klubbande i NYA skor (gör aldrig om detta!) så deckade jag i mitt rum vid 5.30 på morgonen.

Lördag: Underbara Lördag. Tog det lungt hela dagen, sov ut, vaknade och hängde med Steph, Chantal och Erin. På kvällen åkte jag över till Paul och lagade köttbullar&Potatis i riktig svensk anda. Så sjukt goda vart dom också! an och hans roomate tyckte om dom! Om jag saknar svensk mat.... Nästa grej blir nog pannkakor ala Sweden!

Söndag
: Åkte över till templet på kvällen med Stephanie, Becca och Ann och tittade på en jättebra och fint gjord film om Joseph Smith i Templets Visitors Centre Theatre. Otroligt vackert gjord! Det är nog det bästa med de flesta kyrkproducerade filmerna, att dom är så vackert gjorda. Miljöerna, färgerna och vinklarna.
Skrev även klart min 9 sidors långa Research Paper som skulle vara klart till klockan 15 dagen efter.

Måndag: Kampat i "Reading & Writing" Centret för att få en Tutor att titta lite snabbt på mitt papper. Jag skippar Western Art Histrory klassen och skriver klart de andra 2 versionerna av mitt papper så jag kan lämna in allt. Plockar ihop och markerar mina källor och blir totalt klar 3 minuter innan lektionen börjar. PÅ HÅRET!!! Inte bra! Men pappret vart bra!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0