Åååh, ångest.

Nu blev jag jättestressad och fick ångest. Jag måste rensa ut bland alla mina miljoner skor och kläder. Hur fasen ska jag få med mig allt jag vill ha med mig till Hawaii? Jag vill kunna välja och vraka, matcha och skippa. Jag vill kunna slänga på ett skärp, ångra mig, byta till kjol, sätta på mig tunika, byta tunikan och sätta på mig byxor och body istället.

ÅNGEST!

Skit, skit, skit! Hur ska jag få med mig allt till Hawaii? Min ena resväska är ju riktigt stor, och den andra med. Men hur ska jag få med mig allt? Hur ska jag veta exakt vad jag ska ha med mig och på mig? Sommarkläder ja visst. Men jag har massa fina kläder som inte innebär t-shirt och kjol.. KAOS! Och så måste jag köpa en massa grejer där också. Som fläkt, böcker.. Oj, oj, oj.

Jag måste göra utrensningen snart. Väldigt snart. Men jag jobbar så mycket, snart har jag semester. och alla vill göra saker eftersom jag snart åker. ÅNGEST! Katarr!

Oj, oj, oj. Och så säger Bine och Emma att alla som åker till USA ändrar stil? Jag vill inte ändra stil?  Ooooh. Måste nog börja rensa skor när jag vaknar "imorgon" (läs senare).


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mindre ångest, Jacqeline!

Ta det lugnt. Ta med sånt du verkligen vill använda och lös resten där. Jag tror inte att man ändrar stil av USA eller något annat land, men att man kommer hitta saker, kläder bland annat, som är nya för en. Det är bättre att du har med dig lagom än alldeles för mycket som bara blir mer ju längre tid du är borta.

När jag drar till Tyskland blir det inte mycket som ska med. Favvoklänningarna, vettiga byxor (för det finns nämligen inga byxor som kan kallas vettiga at köpa i Tyskland tyvärr) och några toppar. Resten löser sig alltid. Det gäller bara att hitta närmsta second hand så är man set. :)

2008-07-04 @ 01:43:05
URL: http://tiikerijenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0