Ammi

Tänka sig att jag träffade Ammi Moberg idag! Henne har jag verkligen saknat. Snällaste människan! Jag och Ammi jobbade tillsammans på Ginatricot i 2 år. Hon jobbar kvar, jag har slutat (tack och lov!).
Det började med värsta "släktträffen" på Coop Konsum. Steph, som jobbar på Coop Konsum i Täbban, hade skickat ett sms till mig och vila käka på hennes lunch. Jag såg dock det smset lite sent men åkte över ändå för att visa lite uppmuntran och support och blev skitglad när jag såg att Pernilla kommit tillbaka till Sverige igen.

Pernilla, som jag har dansat med sen jag var 12 år, har jobbat på Coop (och gör även det nu). men hon har varit i Spanien i 1 år på stipendie från sitt gymnasium (Victor Rydberg). Jag blev så glad att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. När Pernilla behöver byta kassa så går jag tillbaka till Steph och där står Ammi, som jag inte träffat på 8 månader!

När jag slutade på Gina så har jag vägrat att gå in på Gina i Täby Centrum igen. Har inte satt min fot där, eller tittat in sen min sista dag 1 februari. Ammi är den människa som jag verkligen saknat från Gina. Hon är en rolig, lugn, ödmjuk och givmild tjej som alltid har trollgodis (salta små karameller) i väskan.

Så jag gick med Ammi bort till Gina. Men stannade utanför Metro, för på Gina sätter jag aldrig mer min fot igen! inte ens om hela Täby Centrum skulle börja brinna! Fick höra lite om folk som slutat, skvaller och tragedier. Såklart så var det ju några andra tjejer som slutade direkt efter mig, jag ledde vägen. Hoppas verkligen att det blir bättre för Ammi, det förtjänar hon!

Med glädje skuttade jag tillbaka till Steph och sa hejdå och ring mig och gick och reafyndade på glitter och Zara. Samt använde mitt presentkort på H&M som jag och mina kollegor vann ett varsitt av i en tävling på jobbet.

Så lyckad dag trots allt!

Puss från Jacqueline


Kommentarer
Postat av: stephanie

alltså det hela var så sjukt lustigt! haha, jag trodde du hade gått när du gick och kom tillbaka men du hängde med pernilla och packade upp varor? fy vad lustigt, med coops 50 anställda vet man inte vem man kan råka på i en uniform!

2008-07-02 @ 12:12:09
URL: http://roar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0