Otursförklaring

Idag tog jag bilen till jobbet, kl 6, tidig morgon. Jag tyckte att jag hittat bra parkering vid humlegården, men på min lunch ringer mamma till mitt jobb.

En parkeringsvakt har ringt henne, eftersom det är hennes bil, och säger att bilen står ivägen för vägarbete. Hon säger att jag måste flytta bilen OMEDELBART! 

Jag springer ut, som om bilen håller på att bogseras bort och vid bilen står två P-Lisor och ser lite lagom glada ut. Jag närmar mig försiktigt och får en otroligt vänlig förklaring på att bilen står ivägen och att jag egentligen inte får parkera där, även om jag jobbar där. Jag frågar om jag ska få en bötes lapp, men får ingen böter. P-Lisorna var snälla idag.

Så jag flyttar bilen snabbt som attsingen till David Bagares parkeingshus, för där finns enda lediga parkeringen. SVINDYRT! Jag som trodde att jag skulle få gå lite tidigare från jobbet, betalar en parkeringslapp till 14.20. MEN, en fet rusch med folk kommer vid 13 och jag blir kvar till klockan 15 prick. När jag kommer ut till bilen, så har jag fått en böter. 14.55 står det på bötern. FATTA OM JAG HUNNIT GÅ 10 MINUTER INNAN!
Jag har alltid sån otur. Så böter vart det ändå. Försöker Gud straffa mig idag, när jag är jätte, jätte trött och har ont i magen?

Måste vara nått slags tecken. Förstår ni nu att jag har otur eller? 
450kr fattigare och med humöret lite lägre än vanligt så kommer jag hem och småskäms.

Inte fred idag inte, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0