Picknick på Djurgårn'

Dagen började med spöregn. Medans jag och Bine stod och väntade på att Fatima skulle komma med Djurgårds färjan så börjar det spöregna. Vi tryckte oss under ett litet tak och såg vatten forsa ner för asfalten. Fatima kommer springande från färjan och vi fortsätter trycka under taket, alla tre. Jag fick ta av mig skorna för dom blev dygnsura. Pappa väntar i bilen på parkeringen framför Gröna Lund och väntar på att vi kommer när regnet börjar lägga sig. Men det slutar inte regna! Tillslut springer vi ut till bilen, jag barfota, Fatima i blöta skor och bine i sina plastisar.

Vi åker runt med bilen och hittar en parkeringsplats lite längre bort längstmed trottoaren. Där väntar vi. Väntar och väntar.
Så vi börjar med lite dricka och chips. I bilen. Medans en hyffsat stilig arbetare brevid oss står och jobbar.

Sen slutar regnet och vi satte oss på en grässlätt och åt Elenas jättegoda kyckling med potatissallad och färsk ananas.
I slutändan var det en underbar picknick med Pappa, Elena, Bine & Fatima. Solen gassade och vi skrattade jättemycket!

Som man säger; "Efter regn, kommer solsken"







Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0