hemlös?

Nu har mina "housing contracts" kommit från BYU Hawaii. Och jag kom att tänka på vad jag gör, boende mässigt, mellan terminerna? För det är ju ändå några veckor mellan varje termin. Lite panik har jag fått... TÄNK OM JAG BLIR HEMLÖS?

Sedan slog det mig att jag alltid kan kolla med min kära vän NÄT, skåningen ni vet, som just nu är hemma från Hawaii. Hon sa att det finns dom som stannar kvar på skolan över julen, att deras "dorms" är öppna under loven. Det gjorde mig väldigt lättad. Dessutom, sa hon, så kan man alltid kolla med sin biskop i den församlingen man hamnar i, han brukar kunna hjälpa till med nån som kan ta in en student emellan. Folk är väldigt hjälpsamma!

Sen slog även tanker mig, och mamma, om att jag kanske borde öppna ett bankkonto där. Mamma och jag spånade omkring på google över banker i USA. Dessutom måste den finnas tillgänglig på Hawaii.
Då förstår ni, frågade jag Nät om hon startade upp ett bankkonto på Hawaii. Hon svarade ja. Hon hade kvar sitt svenska konto och ett  nyöppnat amerikanskt. För om något skulle hända med ens svenska visa kort, tex att man slarvar bort det, det blir stulet eller går sönder, så är lite man körd. Plus att studiemedelspengarna sätts in på ett svenskt bankkonto.
Swedbank, som jag har, har ju en gudomligt bra internetöverföring. Så det kommer nog funka kanon när jag är på andra sida jordklotet. Hoppas jag i alla fall.
Så då var det problemet löst. Än så länge.

min nya bank?

Tack och lov igen för mina vänner.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0