F I D M

För ungefär 3 veckor sedan blev jag antagen till FIDM. FIDM, som är förkortning för Fashion Institute of Design and Merchandising, är en jättebra modeskola i USA. Helt stört! Jag ska till LOS ANGELES, CALIFORNIEN!!!

image9Sommaren år 2009 (om ungefär 1 år) så bär det av till Los Angeles, änglarnas stad, soliga Californien och kändistäta staten och HOLLYWOOD.
Jag fick ansöka in med arbetsprover, antagningsuppsatser, betyg & rekommendationer. Det var en hel del papper och grejer att fixa. Rekommendationerna betyder tydligen väldigt mycket fick jag höra av en föredetta lärare i gymnasiet.
Jag är så otroligt tacksam för att jag anträngt mig och pluggat järnet i skolan. Det är så värt allt slit och all skit jag fått stå ut med. Det är värt sena kvällar hemma pluggandes. SÅ VÄRT DET!

- Kämpar man inte, kommer man ingenstans. Det är jag övertygad om!


I veckan lyckades jag med konsten att köpa en ganska dyr kamera, sneppet nära en systemkamera fuktionsmässigt. Jag lyckades få den nerprutad, men lämnade tillbaka den för att den var alldeles för komplicerad för mig. Så fotografikursen på BYU.. jag vet inte.
Men grejen var att jag köpte den med Stephanie, min bästa vän och en skicklig fotograf, och hon hade till och med svpåt att förstå sig på den.
Den skulle tydligen kunna ta 6 bilder i sekunden. Jo tjena, det gjorde den inte. Den var lika seg som min skit digitalkamera.
Jag vill ha en bra kamera, som kan ta foton snabbt och har manuella inställningar för bästa möjliga bild. Nån som har nått tips?

XOX
Jacqueline

Kommentarer
Postat av: besira

hej , såg att du skrev att du blev antagen till fidm, jag funderat att söka in dit med , såg att inlägget var gammalt så antar att du studerar där nu , tänkte om man kunde få lite information , alltid roligt å höra det från någon som går eller gått där :), mvh Besira

2009-06-10 @ 23:25:30
Postat av: besira

hej , såg att du skrev att du blev antagen till fidm, jag funderat att söka in dit med , såg att inlägget var gammalt så antar att du studerar där nu , tänkte om man kunde få lite information , alltid roligt å höra det från någon som går eller gått där :), mvh Besira

2009-06-10 @ 23:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0