Stipendier

Idag när jag vaknade och kollade mailen så hade jag fått svar från ett stipendie. JAG HAR FÅTT ETT STIPENDIE PÅ 1000 dollar!
Jag hade sökt stipendier till BYU Hawaii. BYU Hawaii har ju en hel jättelista med stipendier som man kan söka, högt 3 dock.
YAY!
/Jakie


Stipendieinfo:
Som vanligt, har alla stipendier olika kriterier. Det kan vara alltifrån att man ska komma från ett asiatiskt land, vara släkt med någon av stipendiaterna eller att man behöver ekonomiskt stöd.
Ett tips är att lista upp stipendierna, skriva upp hur mycket stipendiet ger och hur många som ges ut. Tillexempel kan ett stipendie ges ut till 16st på 1000dollar vardera. Det kan vara värt att satsa på de som ger ut till fler personer och har en lite högre summa. Oavsett så är en riktigt bra ansökan en fördel.

En länk till BYU Hawaii Stipendier:
http://w2.byuh.edu/services/fa/ klicka på Scholarships på den gråa meny, kolla sedan länkarna som finns där.
Tillexempel Private Scholarships. Det finns flera kategorier och många stipendier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0