Halloween 31 Oktober

Halloween var totalt lyckad! Jag, Chantal och Stephanie hade planerat sen några veckor tillbaka att klä ut oss till Ghetto brudar. Så i torsdags åkte vi ner till Kaneohe (ca 35-40 minuter syd om Laie) och letare efter ghettoörhängen, armband, äckligt fula lösnaglar och stora tshirts. Vi kom in på Footlocker och hittade jättelånga jättestora tshirts i mans storlek XXXL som vi spray målade med våra Ghettonamn. Vi hade varsin färg som vi hade på våra tights/byxor. Jag var blå, Chantal rosa och stepanie lila. Mitt theatre makeupkit kom verkligen till användning när jag sminkade bort stephanies ögonbryn och målade dit äckliga svarta tunna ögonbryn á la Ghetto.

Sen knallade vi över till Halloweenfesten på campus. Utanför bjöds det på nachos och inne i The Old Gym, där festen hölls, så var det röj lite längre in på kvällen. Många klädde ut sig och en del försökte inte ens. Precis som hemma. Dock förväntade jag mig lite mer av amerikanerna, men dom är väl bara mänskliga dom med, trots att Halloween orginellt sätt kommer från dessa tokiga människor.

Tina, Stephanies rumskompis, kom utklädd till värsta piraten. Het som få var hon! En annan tjej, Becca, kom utklädd till ko, två tjejer hade satt på sig en gigantisk tröja och hade sina ben i varsit byxben och var då en jättefet kvinna (hysteriskt kul när Phil tog dom och dansare!). En annan tjej hade en sumobrottar dräckt på sig, ett gäng med Ninja Turtles, Jarom hade klätt ut sig till Troy i High School Musical, en annan till askungen, många Lie-män... Ja ni fattar. Phil, å andra sidan, kom utklädd till moln och hade frågat mig efter vit hårfärg och vit ansiktsfärg.

Efter denna storslagna Halloween fest så drog vi, plus Tim & Anthony, vidare till Becca från Chantals Matteklass (jättesnäll tjej vars storasyster går på FIDM!!!) och käkade Caramell apples och Caramell popcorn och tittared på Italian job. Men flera av oss var så trötta att vi la oss över vardagsrumsgolvet och sov. Bara Tim och Beccas lillasyster tittade klart på filmen. När vi kom hem, vid halv 4, så deckade både jag och Chantal direkt på våra sänger. Smink, lösnaglar och allt. Dom stora tröjorna kom väldigt bra till användning vid sovdags dock!

Hur var eran Halloween? Kom det många söta barn utklädda och tiggde godis?
Raaaaaaawr!








Paul, den snygga sjömannen. HETT!

Manu - franska polisen, men vi visste alla att detta var en scout kostym.
Kolla in mina naglar!

Patrick aka. Steve Urkell & Chantal

En skön snubbe som hade klätt ut sig till en Vindruveklase

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vår Halloween? Regn som blev till snö, nollgradigt och alla ungar kom medan Bine och jag var på Willys. Emma ringde oss och sa att vi beövde köpa mer godis, för det vi hade höll på att ta slut. Vi kom hem med mer godis, men det kom inga fler ungar. Så Bine tog med sig godispåsen och gav primärbarnen samt alla andra som ville smaka -på en fastesöndag! Missionärerna suckade längtansfullt men stod emot frestelsen.



Jag går och lägger mig nu. PUSS!!!!! Mamma

2008-11-03 @ 22:27:47
Postat av: David

Haha, låter som en sjukt härlig halloween ändå! Själv hade jag tenta på Halloween-kvällen, hur mycket suger inte det haha. Fast Det var ingen fest ändå, fast man får väl klä ut sig en annan gång istället. (Finns ju alltid ursäkter.)

2008-11-04 @ 00:12:36
Postat av: stephanie

sv; jag tänkte det men när jag letade efter den fanns den inte! någon i min klass måste vart lurig och hyrt den!

2008-11-04 @ 23:54:38
URL: http://chestnuts.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0