Lucia á la Hawaiian style

I fredags förra veckan hade vi Songfest här på Campus. Alla de olika klubbarna hade förberett ett sångframträdande till temat som var "One world, one heart".

Svenska klubben bidrog med ett Lucia tåg i äkta Svensk ande. Struthattar och "lingonris krono", invirade i vita lakan (eftersom vi inte hade de långa linnena) och med knutna röda band i midjan sjöng vi oss fram i en nedsläckt sal med våra batteridrivna ljus i händerna. Vi sjöng Sankta Lucia och Så mörk är natten i midvintertid. Det var helt underbart att höra ett helt gäng mer ca 20 amerikaner sjunga på svenska, och göra det riktigt bra dessutom. Jag blev helt nostalgisk! Precis innan uppträdandet så satt jag och lyssnade på Lucia/Jul låtar på datorn och lockade håret till uppträdandet.

Hela dagen innan satt jag och klippte till och klistrade stjärngossehattar. Och riktigt fina sådana måste jag säga!! Några timmar innan uppträdandet gjorde vi våra lingonris kransar av varierande Hawaiianska kvistar och löv och lindade dom med rött band. Åh så fina dom blev!

Det är vid sånna här tillfällen som jag verkligen saknar Sverige. Traditionerna, sångerna och stämningen. Snart är det Thanksgiving här, vilket antagligen blir så nära Lucia firande som jag kommer, även omd et inte ens är i närheten av Lucias betydelse.

"Så mörk är natten i midvinter tid, men se då nalkas Lucia. Hon kommer den goda med ljusen hit. Hon kommer med hälsning om julefri. Hon kommer med ljus i sin krona."

Puss & Kram,
Glöm inte bort mig  vid Lucia!



Våra söta stjärngossar med mina fina struthattar!


Lucia ensemblen! Jag, Tori, Lina & Linnea (som var Lucia)


Steph, Chantal & Jag


Jag och Brendan


Linnea, Jag & Lina

Kommentarer
Postat av: mathilda

DU HAR SÅ VACKERT HÅR JACKIE!

Jag är så avundsjuk!!

:)

2008-11-18 @ 15:38:36
URL: http://tuldah.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-11-19 @ 00:37:58
Postat av: David

YEAH! You guys rock!!!

2008-11-19 @ 00:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0