Mitt livs hittills pinsammaste historia.

Så i torsdags så var jag påväg till Ohana Auto Services för att fixa en safety check för min bil. Men Ohana hade stängt, så jag fortsatte åka till Pupukea och åkte in på Foodland/Starbucks för att köpa en smoothie.

När jag kommer tillbaka ut till min bil och ska starta den så klickar batteriet, det är helt dött. Jag får hjälp av en väldigt stilig Hawaiiansk kille vid namn Louis, som dessutom väntade på mig för att bilarna runt omkring mig skulle åka så han kunde komma runt med sin bil. Men en annan gentleman i 40 års åldern kommer fram med en special batteristartare som ser ut som en väska med två startkablar på och startar igång den.

Jag åker några meter till den närmsta bilverkstaden och dom säger att dom inte har mitt batteri plus att det sitter under motorn, bakom ett hjul. Skumt! Så jag kunde i alla fall ta mig hem till Laie igen, men sen skulle bilen vara helt död. Så jag får för mig den underbara ideen att fortsätta till Walmart för att köpa en såndär "jumpstarter kit" för då kan jag bara starta igång bilen påvägen hem och ha den till handa.

När jag är 2/3 framme, vid Dole planteringen, så börjar min tuta att tjuta, helt hysteriskt och okontrollerbart!! Så Jag blir tvungen att åka in på Dole, vända, varvid alla vänder sig om och stirrar och pekar ut den hysteriska bilen, och åka hem. Det är ca 30-40 minuter hem och bilar framför mig kollar i back- & sidospeglarna för att kolla vem knäppot med tutan är. Jag slänger fingrarna under tutan för att hålla emot och få den att sluta tjuta. Den ger av små gnäll ibland och stora tutningar emellanåt. En DHL bil framför mig svänger av vid närmsta strand, och jag ser honom vända tillbaka på vägen i backspegeln. Han trodde att jag tutade bort honom! När jag åker förbi Turtle Bay, där en tjej går på vägkanten och vänder sig om och glor precis när min tuta bestämde sig för att gå av! Som om jag tutade på henne. PINSAMT! Jag närmar mig med skräck Campus, och tar en längre vägen dit, genom att svänga av vid Templet istället för att åka förbi Foodland, där alla är...

När jag kommer in på campus, för det första så måste jag släppa tutan när jag ska svänga för annanrs snurrar jag in armarna i varandra, och då går tutan av. Varje fartgupp - tutan går av. När jag svänger in vid killarnas Hale sitter en grupp med killar från Samoa utanför och vinkar "heeeeeeeey bruden" när tutan går vid vänstersvängen. Security åker förbi och tittar konstigt på mig. Det enda jag tänker på är "ta första lediga parkeringsplats!!!" och jag parkerar. Framför mig är en kille som tittar konstigt på mig, jag stänger av motorn fort som bara sjutton och går ut och säger "hi, sorry, somethings seriously wrong with my car". Han säger "jo jag frstår det" och föklarar att det hände hans syster. Hans syster fick tutan bortkopplad. Jag kan inte sluta skratta av pinsamhet och slänger mig på golvet och berättar allt för Chantal. Chantal gapskrattar som aldrig förr och vi bokstavligen gråter för det är så roligt! Sen berättar jag för Tina och Ann som nästan kissar på sig av skratt.

På fredag förmiddag, kom bärgningsbilen. Killen provstartar min bil och den går igång. Skumt tänkte jag och han frågar om jag vill köra bort den till verkstaden istället så slipper jag betala för bogsering. "I'll drive after you" säger han och så jag kör, 3 meter, och tutan går av. Han gapskrattar och frågar om jag fortfarande vill köra den. "Absolut inte! Du bogserar" svarar jag och låter mannen bogsera bort bilen.

Det visade sig att tutan och styret var trasigt och behöver bytas ut. Suck. Massa pengar. Tur att jag jobbar dock... Så nu får min lilla gröna Dodge ett nytt styre och blir lite uppgraderat. Så jag kommer i alla fall kunna sälja den ordenligt när jag lämnar Hawaii.

Är inte detta det roligaste och pinsammaste ni någonstin har hört!!
/Peace people.

Kommentarer
Postat av: Noomi

hahahahaha, det där var hysteeeeriskt roligt att läsa!! OMG, jag skulle dött!! haha

2008-11-18 @ 18:04:20
URL: http://noomifornes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0