Underlig torsdag

Jag har haft en sån underlig och uderbar torsdag!

Bakgrundsfakta: Min veckarklocka har pajat. För i onsdags så ringde den 8.05 (fast den var satt på 7.15) och jag fick slänga på mig kläder och springa till min Drawing klass (som dessutom är mitt jobb och alla kollade lite knäppt på mig när jag kom in).

Så igår (Torsdag) så ringde den inte alls, fast att jag satt den på 7.15 igen. Så jag vaknar upp ca 9.40 och har då missat Hula lektionen som började 8. Så jag tänker "skitsamma" och somnar om och vaknar igen nästa gång klockan 14.30 (!!!??) Eftersom ajg inte heler hade någon Läran&Förbunden klass på torsdagen pga prov i veckan så kunde jag sova. Men jag vaknar aldrig såhär sent! Någonsin. Seriöst. Så jag sminkar mig och sätter på mig badkläder när Erin 5 minuter senare ringer och frågar om jag vill lägga mig ute med henne och några andra brudar på vår "courtyard". Så jag, Erin, Chantal, Stephanie och 4 andra tjejer lägger och därute och solar. Men efter bara några minuter så frågar Logan, Jarom och Bonnie om vi vill hänga med till stranden. Så vi åker iväg till Pounders och solar och har det roligt till klockan 5. Åker vidare till Nyöppnade Subway (YES! Min mage skriker av lycka!) och äter. När vi kommer tillbaka till campus så pluggar jag och Logan till Läran&Förbunden provet och går sen vidare till Swedish Songfest practtice, där vi övar 2 Lucia sånger med lite peps som är medlemmar i Swedish club. Detta är runt 9-10 tiden.

Efter Songpractice så drar vi (Jarom, Logan, Jag, Chantal, Derek, Erin, Haley, Steph + 3 andra) ut till 7th Hole och har en Bonfire (brasa) på stranden. Sjukt mysigt. Så vi åker hem vid klockan 3 inatt (fredag) och här sitter jag nu, super pigg och skriver på bloggen.

Det har varit en helt fantastisk dag och jag har sett 7 stjärnfall bara på några timmar. Det är inte ett skämt! Här ser man stjärnhimelen så klart. Jag har aldrig sett så många stjärnor i hela mitt liv som på Hawaii. Det blir ju trots allt mörk här vid 6-7 tiden på kvällen och är bäcksvart på nätterna. Stjärnorna faller som galet när man sitter på stranden och tittar på dom. Jag önskar att jag kunde ta foto på det, men kameran vägrar fota en massa stjärnor tydligen. Men en grymt vacker måne med svarta måln kan ni få.

Mamma & Emma ringde dessutom till mig idag så jag kunde prata med dom. Mina minuter på telefonen var dessutom gratis eftersom det var kvälls/natt tid så jag kände mig verkligen lycklig. Plus att mina kompisar alltid ska börja säga saker dom kan på svenska, samtidigt, såfort jag börjar prata med mina systrar på telefon. Det är hysteriskt roligt. Logan frågade Emma om hon ville hångla, Stephanie "hur mår du" och en hel bunt av dom ropade "skaka rumpan stumpan" & "tjena kexet". Erkänn att det var sjukt roligt Emma?

Jag är så otroligt tacksam för min familj och mina vänner. För att inte tala om den otroliga möjligheten jag har att vara på Hawaii och uppleva allt detta. Jag har inte kännt mig såhär lycklig och lugn på samma gång. Även om jag saknar min familj.

Vad händer hemma?
Fred till er


Månljuset

Stranden

Erin på Subway!!

Kommentarer
Postat av: David

Åh, grymt härligt det måste vara. Jag är så avis på er allihopa. Jag har också haft problem med väckarklockan av någon anledning. Vem vet, vi kanske bara stänger av dom i sömnen. Det är en konspiration, jag lovar!

Här hemma regnar det och är kallt, definitivt inte strandväder, även om jag var nere vid stranden idag på en joggingtur, men med grå himmel och dis... Usch!

2008-11-07 @ 19:23:57
Postat av: Pappa

Nice badstrand.Jag längtar efter sommaren i vintermörkret.Kan du skicka lite sommar till mig.

Älskar dig

Pappa

2008-11-08 @ 18:54:14
Postat av: emau

HAHAHA ja de va en bra mattelektions rast det där haha <3

2008-11-09 @ 01:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0