Cheesecake Factory, Honolulu.

Det har regnat helt tokigt mycket idag! Det slutar aldrig regna. Jag har inte sett såhär mycket regn sen jag kommit hit. Visst att det brukar småregna ibland, men det här är löjligt! Stephanies föräldrar flög över idag för att hälsa på henne några dagar, och vi hade planerat på att åka ner till honolulu och chilla denna lördag.

VI vaknade upp, gjorde oss i ordnign och drog iväg ner till honolulu med en vägbeskrivning till The Cheesecake Factory. Först åkte vi till Honolulu Airport och mötte upp Stephanies föräldrar, vars mamma sa "Does anybody else need a hug from a Mom?" och vi tog gladerligen emot långa mysiga kramar, med stängda ögon och föreställde oss att det var våra mammor.

Stephanies Mamma och Pappa checkade ut sin hyrbil och följde efter oss in till Honolulu/Waikiki och så gick vi och åt på The Cheesecake Factory. Deras Virgin Piña Colada är att dö för!!! Oj oj oj vad god den var!! Och deras mat är jättegod, emn tallrikarna var sjukt stora. Vi fick alla gå hem med doggybags som fortfarande var stora nog för 2 personer. Jag skojar inte! En tallrik var stor nog för tre personer!

Så proppmätta som vi var så kan man ju inte åka till The Cheesecake Factory och inte äta Cheesecake. Speciellt eftersom jag aldrig varit där förut. Så vi beställde in två bitar cheesecake som vi alla delade på. En var en triple chocolate fudge cheesecake och den andra en Chocolate Peanut Butter Fudge Cheesecake. Det var himmelrike i min mun! Peanutbutterfudgen som var ovanpå cheesecaken var gudomlig! MYGOSH!

Efter mat & cheesecake så åkte Stephanie med sina föräldrar tillbaka till Laie och Turtle Bay där hennes föräldrar bor under vistelsen. När vi kommer till garaget och sätter oss i bilen, så ska jag ta upp min iPod (den nya iPod Nano'n med skärm som flyttar på sig när man tippare den åt sidan, med video, 8gb och svart!!!) men jag hittar den inte! Panik flyger igenom hela mitt huvud och jag börjar frenetiskt plocka ur väskan för att se om den är där. Men inte! Så jag reser mig ur bilen och ska titta under sätet och upptäcker att jag satt på den.. Ironiskt nog.
 
Så efter ett mindre sammanbrott så åker Jag, Erin och Chantal åkte vidare till Pearlridge Shopping Centre och tog det lungt. När vi skulle åka därifrån vid 9 tiden och kommer upp till taket där bilen står parkerad så ser genast Erin att lyset på bilen är på! Panik igen! Batteriet!
Jag sätter mig i bilen, stänger av ljuset och sätter i nyckeln. Bilen startar inte, den gör inte ens ett minsta lilla ljud för att komma igång. Jag ber Erin & Chantal (som kan förklara sig bättre på engelska än en hysterisk Jacqueline) att hämta säkerhetsvakten som håller på att låsa dörrarna till Shopping Centret. Men, säkerhetsvakten vet inte ens hur man "jump" startar en bil!!! Så en snäll kvinna och hennes dotter (i våran ålder) erbjuder sig att hjälpa mig. Med startkablar i händerna så står vi och tittar över min motorhuv men ingen av oss vet riktigt hur vi ska göra. Så vi ropar till oss två (mycket snygga) killar som hjälper till. Folk är så otroligt hjälpsamma i USA! Det ska ni verkligen veta!

Men varför jag råkar ut för sådana hära "freak accidents" vet jag inte. Så pinsamt! Men i överigt så har det här varit en helt otroligt bra lördag. Måste nog säga bästa hittills, trots regn hela dagen och 2 panikattacker.

Hur har eran helg varit?
/J

Kommentarer
Postat av: Kyle

Du ar ju inte van med bilar! :D

2008-10-27 @ 07:37:34
Postat av: Noomi

alltså .. CHESSECAKE FACTORY har dom goooooodaste cheesecaksen i hela världen. I LOVE IT !!

2008-10-27 @ 11:25:59
URL: http://noomifornes.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jakie, du vet mycket väl varför dessa grejer händer dig. DU HAR FÖR BRÅTTOM!!!!! Ta dig tid att kolla att du har stängt av billyktorna, ta dig tid att lägga ner iPoden i handväskan istället för att slänga den ifrån dig på sätet, ta dig tid att kolla saker och läsa skyltar!

Vad glad jag blir att du fick en mammakram av Stephanie's snälla mamma! (Och jag ser på kommentaren ovan att Kyle är så snäll att han tror att sånt här händer dig på grund av ovana . . . du har kört min bil länge nog för att kunna bilar. Vad skönt att du har snälla vänner också!)

En del av din charm är ju att du har för bråttom! Jag har fotat vår pumpa pre-carving, och i kväll ska jag fota den post-carving. Sen lägger jag upp det på Facebook, så är du med fast du är på andra sidan jordklotet.

ÄLSKAR DIG!!! P6k, Mamma

2008-10-27 @ 14:19:36
Postat av: Nät

Åh Cheesecake factory kärlek nu är jag så avundsjuk att jag knappt kan sitta still ska du veta!

2008-10-28 @ 11:44:45
Postat av: David

Gah! Jag har hört så mycket om the Cheesecake factory av alla möjliga personer, och cheesecake är ju så gudomligt sjukt gott och jag som älskar chocolate fudge... mmm...

2008-10-30 @ 00:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0