FIDM förberedelser

Jag har börjat & i princip slutfört CSN papprena som ska betala FIDM. Tur att jag tog med mig alla papper och pärmen som är proppfull med Collegegrejer. Nu måste jag börja fila på en riktigt bra stipendieansökan också.

Jag är så himla glad över att vara i USA och studera. Jag är även otroligt tacksam för min familj och den miljön jag vuxit upp is om har gjort det möjligt för mig med betyg och att ta initiativ till högre studier. Det är verkligen en upplevelse i sig. Jag känner att jag får en riktigt bra utbildning och att jag lär mig otroligt mycket om migsjälv som elev.

Elevmässigt så har jag utvecklats otroligt. VIlken disciplin det kräver att sätta sig ner i flera flera timmar och plugga dage efter dag. Jag måste erkänna att jag inte alls var beredd på att det skulle vara såhär intensivt. I princip så är det DU som läser dina kurser. Det är itne som i gymnasiet där man har en lektion, tar noteringar och pluggar till det. Det vill säga då läraren gör det mesta av arbetet åt dig. På College & Universitetet så har man visserligen föreläsningar och tar noteringar, men det du har föreläsning om är oftast om det du har läst till den klass-timmen. Åtminstone här. Förstår ni vad jag menar?

Jag gillar det dock!

Kommentarer
Postat av: Mounia

Dom du in på FIDM?! :D

2008-10-16 @ 16:57:53
URL: http://moniponi.blogg.se/
Postat av: camilla

hej!



Hur gjorde du med din ansökan till fidm?

tänkte söka dit men vet inte riktigt hur jag ska börja!

och btw kom du in? :D



//Camilla

2008-11-14 @ 15:11:26
Postat av: jordii

hej hej! Pluggar du på FIDM?

2009-01-30 @ 15:15:09
URL: http://jordiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0