Klagorop från hawaii

Dom är sämst på vägskyltar! Hemma i Sverige har vi vägskyltar till olika grejer. Låt mig ge er ett exempel; Säg att ni ska till IKEA i Kungens Kurva. När ni ska svänga av motorvägen så står det på skylten (med en tjusig pil) IKEA. Här står de ingenting.
Vägskyltarna, gatunamnen, står i mini-mini text och finns inte alltid tillgängliga. Många gånger får man gissa vilken väg man är på.

Klagorop!

Efter 4 hemska vägbeskrivningar till CostCo i fredags så är jag måttligt irriterad.

Klagorop!

Däremot är CostCo helt gigantiskt, och dom säljer helt gigantiska förpackningar av allt. tillexempel ett fantastiskt stort tuggummipaket. En kartong med 10 tuggummipaket i. Varje tuggummipacket innehåller 15 tuggummin. OOOH! Och jättebilligt!

Jag vart helt extatisk över att hitta en jumbokartong med massa små chokladsojamjölks paket att kunna dricka på morgonen, juice (som är som Capri Sun paketen) och 2 kg med fruktpåsar (som dom man får på McDonalds). Men toppen av allt var yttiga (icke totalt översockrade) flingor. Kellogs "Special K-Red berries" med vaniljsoja mjölk. MUMS!!!

Jag saknar Sveriges kläder. Jag sitter och tittar på bilder från när Emma, Bine & Steffie var i London och gråter över hur snygga dom är. Det är ganska begränsat med klädstilar i USA. Bine & Emma, ni vet vad jag snackar om. Antingen så har dom shorts, t-shirt och ett halsband eller jeans, färgad t-shirt och ett halsband (och ska dom festa till det riktigt så är det ett kedjearmband med ett hjärta på). ALLIHOPA! Och så lockar dom håret. Men söta och jättesnälla är dom allihopa. En positiv aspekt av det hela är ju förståss att jag får mycket mer uppmärksamhet för min stil. The European. Alla vill kunna klä sig så men ingen vågar.

Tack och lov för egen stil.

Kommentarer
Postat av: Mamma

På tal om din egen stil så berättade Kristina Körlof att hon hade varoít inne på din blogg och tittat, och att hon tyckte du såg så smal ut. Dessutom sa hon att hon var så stolt över dig, för du var så värdigt och anständigt klädd. Det är jag med! Puss, Mamma

2008-10-13 @ 11:26:51
Postat av: stephanie

och du som oroade dig för att du skulle tappa din stil därborta, noway josé! du är grym! är aaaaaaaalla sådär tråkiga? brööl! puss! saknar dig <3

2008-10-13 @ 18:54:13
URL: http://chestnuts.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0