Lördag - FOODFEST!

På lördagkvällen var det foodfest här på BYUH. Vi i Svenska klubben hade bakat semlelbröd. Här ska säljas semlor!
Så Tori och Brittney hade satt upp tältet på förmiddagen och efter vi kommit tillbaka från stranden så stack jag, Chantal, Steph och Logan över och började sälja galet. 2 lag - Ett lag stod och skar av locken, fyllde med mandelmassa (preppade för försäljning), det andra laget stod och ropade ut semlor och lockade kunder. Vilket teamwork! Sjukt kul var det också.  VI turades om att såt och sälja och preppa! Här kom verkligen baristan/försäljaren i mig fram. Jag kände hur Espressohouse leendet och kundvänligheten kom fram och bara strålade. Jag mådde så otroligt bra!
Foodfest pågick från kl17-21, och vi skrattade och stojade. Jag lärde Logan en del nya svenska fraser så han stod och ropade "utsökt, kom och ät, skaka rumpan stumpan" och vem vet vad! Det var helt sjukt roligt. Vi stod och ropade "Join us for a day in Sweden with a delicious Swedish Pastry" "Eat Semlor". Hysteriskt roligt!
Efter Semelfesten, så drog vi bort till Killarnas Hale och chillade, sen låg vi ute i gräset och tittade på film tills Security kom och jagade bort oss!










Team Sweden!
(Egentligen är det bara, jag, chantal, steph och tori som gjorde allt,
men våra vänner var väldigt stöttande!)


Tusan att jag missade när han sa: "I could have seconds and still lick the plate clean!"
Logan = Så himla skön snubbe!

Kommentarer
Postat av: stephanie

HAHAHHAHAHAHHAHHA GOSH VAD UNDERBART!!!! var semlorna populära då? PUSS!

2008-10-21 @ 01:04:37
URL: http://chestnuts.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0