Lördag!

Underbara, underbara, underbara lördag!
För en gång skull, på flera flera veckor, så har jag lyckats ta mig tills till stranden 2 ggr denna vecka! Igår, lördag, så åkte jag, Chantal, Steph, Logan & Chad iväg till Waiamea. Waiamea (uttallas Vaijameja) är en jätteifn strand som har en helt enormt stor "sten" ett minberg som alla hoppar ifrån. Jag som av rimliga skäl är rädd för höjder har, ända sen jag kommit hit, velat hoppa från denna och fick ett ypperligt tillfälle att göra det igår. Visst att vädret var lite mulet och det började regna lite smått. Men jag har aldrig haft en så skön dag på stranden som jag hade igår. Första omgången hoppade jag och Cantal och Steph(som inte vågade) stod och fotade men missade oss totalt. Så vi hoppade igen och då blev bilden bättre. Sedan hoppade vi även en 3e gång och då filmade vi detta.

Jag måste säga att jag höll på att dö av rädsla när jag stod på klippkanten och skulle hoppa. Jag fick intala mig själv "bara hoppa, hoppa bara!" och så gjorde jag det. Det var skitläskigt att vara i luften, innan man träffar vattnet och sandbotten eftersom jag inte hade någon som helst kontroll över nånting. Men GISSA om jag kände mig stolt och exalterad när jag kommit upp till vattenytan igen! WOW! Bine och emma vet att jag inte ens vågar hoppa från 2m i simhallarna.
Big accomplishment yesterday!


Jag med armarna uppsträckta, vi står och väntar på att få hoppa!

Jag och Chantal i luften

Chantal, Jag & Stepanie

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är modigare än jag - åtminstone när det gäller höjder! Puss, Mamma

2008-10-21 @ 12:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0