Min första "fine"

Såhär ligger det till: Varje kväll, klockan 10, så larmar våra dorms sidodörrarna. Det vill säga att larmet går igång om man går ut igenom dom efter 10. Dom kan inte låsa dörrarna pga brandsäkerhet.

Igår kväll gjorde jag min tvätt, gick och tränade, kom tillbaka och torktumlade. När klockan slagit ungefär sådär 10.04 (på kvällen) så kommer jag på att min tvätt är klar. Och jag rusar genast bort mot tvättstugan för att hämta den. Glatt skuttandes trycker, och nästan pressar, bort dörren av glädjesprut efter en hård och välavlönande träning och LARMETGÅR IGÅNG!

Jag vänder mig genast om och tänke, åhnej vem gjorde det där? Stackare! Och kommer efter 3-4 sekunder på att det var ju jag! Så jag går bort till RA's office och säger att jag är den skyldige. (Ps. larmet stänger dom av efter några sekunder, så det tjuter inte i evigheter).

Melina, RA, (en av dom snällaste!) tycker jättesynd om mig, men måste ju ändå ge mig en liten böter(fine). Och nu måste jag göra "community service" i våra dorms innan 22 Oct. Woho. Men det är typ 7 pass att städa upp i tvättstugan. Piece of cake! Det tar inte ens 1 timma, så lättförtjänade community service timmar.

Oj vad min rumskompis skrattade när jag kom tillbaka och sa att det var jag som satte igång larmet. Vi har skrattat varje kväll åt alla som sätter igång det, men var nästan bombsäkra på att någon av oss skulle göra det nångång.

Här får ni se den fina rosa, men lite pinsamma lappen.


Kommentarer
Postat av: Noomi

hahahaha hjälp vilken otur du har jakie! men lite roligt var det :P

2008-10-09 @ 21:09:48
URL: http://noomifornes.blogspot.com
Postat av: Nät

Så sjukt nära att det hände mig en gång, jag hade tryckt ner handtaget men kom på det just då och lyckades släppa upp det långsamt utan att larmet gick

2008-10-11 @ 22:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0