oturslycka

Kära församlade, kan jag bara få berätta om min lycka i olyckan. I fredags kväll efter Idol så åkte jag, Chantal, Steph, Erin, Brendan och nån Bonnie-brud som jag verkligen inte gillar, iväg till 7Eleven. Innan vi ens lämnat parkeringsplatsen för att åka tillbaka så är det 2 polisbilar där. Eftersom vi var 1 person för mycket i bilen så lämnade vi Chantal, Brendan & Bonnie-bruden och åkte tillbaka till campus. 

Såklart är det efter curfew (som är klockan 2) och vi måste ta oss igenom security inne på campus. Stannar för att prata med vakten, får åka förbi, men bilen rör sig inte ur fläcken!!!! Den spruttar lite och rullar långsamt vidare utan att gå fortare. Vakten kommer fram och frågar lite sarkastiskt om jag "har ölite lågt på soppa". "Ja säger jag, men det ska inte vara någon fara, så lågt är det inte". Så jag rullar in på våran parkering och bilen tvärstannar. Chantal, Brendan och Bonnie-bruden är då strandsatta på 7eleven. Vi får ragga upp en kille som åker tillbaka med Steph för att hämta dom.

Check Engine lampan går på. Men det gjorde den för 2 veckor sen, och då lade jag i olja och mer kylvätska och allt vart bra igen. Men nu ville den inte ens starta!! Jag försöker ringa till Ohana Auto Services för att få bilen bogserad till verkstaden men dom kan inte göra detta på en lördag. Brendan och Chris tar sig en till på motorn men hittar inget fel. DUMMA BIL!!! Och jag har bara haft den i några veckor!! Så arg och besviken jag blev! Plus att vår lördag vart lite miffo eftersom vi planerat en roadtrip till Pearlridge Shopping Center (där dom har alla dom bästa affärerna: Forever 21, American Eagle, Macy's, Sephora m.m. Plus Satellite Office där jag fixade min registrering).

Idag (måndag) kommer jag ju självklart på den smarta idén att gå till skolans "Physical Plant" där dom har en verkstad, lyckas få tag på en kille (Sam) som kollar på bilen på eftermiddagen.  Sam, han erbjuder sig att låna ut bogseringsvajrar om jag behöver det. Tim berättade för mig dagen innan att det kan kosta flera hundra dollar att få bilen bogserad. Så jag ville helst manuellt bogsera den till verkstaden. JAG VILL INTE slänga ut flera hundra dollar för att bogsera min bil till verkstaden plus att få den undersökt plus lagad. Men han hittar inget fel heller. Han säger att det antagligen är trycket i bensin tanken som gör att bilen inte vill gå igång. Den gör startljud men startar inte ordentligt.

Så jag och Steph tar oss en liten promenad bort till Chevron (bensinmacken bredvid McDonken) och skaffar fram 4Gallons (ca 15l) bensin och får skjuts tillbaka av en mycket het Local (hawaiianerna som bor i området). Häller i bensinen och försöker starta, men den vill inte starta! Självklart provar då Jason (som han hette) att starta den och lägger i sin magical touch och får bilen att gå igång. Då rullar vi vidare till bensinmackan för att fylla tanken helt och nu är allt perfa!!

Pinsammaste är att det ända som behövdes var bensin. Aldrig igen kommer jag att göra något sådant här dumt. Och aldrig testa bensingränsen på min lilla underbara bil. Nu älskar jag bilen igen :D Det roligaste var när jag berättade det för Logan som gapskrattar i matsalen och skriker på jarom för att berätta vad jag gjort. Jarom asskrattar och berättar för Anthony som precis kommer in. Förstår ni hur roligt och pinsamt detta är på samma gång. Och jag som trodde jag hade allt under kontroll. ICKE! Aldrig mer ska jag låstsas att jag är en bilmekaniker. Men jag vet i alla fall hur man byter (&häller i) ny olja, plus vart kyl och spolvätska ska hällas i. That's it.

Peace out familj!
Dagen då jag låste in nycklarna i bilen...
Stephanie och Chantal utanför Hale 1



Kommentarer
Postat av: Mamma

Min bebis! Kommer du ihåg när du lånade min bil till en studentskiva och parkerade i fel del av Hötorgsgaraget, så att Securitas fick rycka ut? Har din bil ingen marginal för soppatorsk? I så fall får du själv lägga till marginalen och tanka i tid. Tack och lov att bilen inte var en skräphög - det vore ett väldigt dyrt misstag. Men det är bra att du kan bjuda på dig själv. Tro mig, killar tycker det är väldigt charmigt med otekniska tjejer. Du har nog fått pluspoäng hos killkopisarna . . .

Puss, Mamma

2008-10-07 @ 19:02:35
Postat av: mathilda

1, jag älskar din mammas komentar! Hon är lovely helt enkelt!



2, du är så underbart söt jakie!

2008-10-08 @ 23:30:15
URL: http://tuldah.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sov så gott! :)

2008-10-08 @ 23:39:44
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: syster bob

va fin å fräknig du blivit min irriga yster<3

2008-10-10 @ 01:35:05
URL: http://binebonbob.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0