Polynesian Culture Centre

http://www.polynesia.com/cmsimages/header_background.jpg



I Torsdags förra veckan så släpade jag mig över till PCC för att göra in Hula rapport. Manu, vår allas Tahiti pojke, jobabde och jag fick gå med honom under dagen vilket var ritkigt himla kul! Han är så söt när han jobbar!! :D Han kallar hela sin tour grupp för "Familyyyy" med en jättegulligt fransk dialekt vilket gör att hela tour gruppen bara älskar honom!
Jag gjorde arbete om några av de 6 "Island Villages" och gick på Kanotuppvisningen. på kvällen var det Night Show på PCC, som det är varje kväll mån-fre. Jag fullkomligt älskar den showen! Som tur är så fick vi annual passes (årspass) till PCC genom Hula klassen, så jag kan gå så många gånger jag vill. Vilket jag definitivt kommer göra, speciellt eftersom det är gratis!! Ojoj, de tär verkligen en upplevelse. Bästa är nog Tahitis frenetiskt höftskakande danser och Samoas elduppvisning (dom verkligen leker med  eld och lever för eld).

Så igår kväll så skrev jag klart rapporten och skickade iväg den till min Hula lärare. Jag hade förhoppningar på att kunna vara den första utav 3 klasser som skickat in den, men man vet aldrig. För ungefär 1½ vecka sedan så sa Auntie Char (Hula lärarinnan) att ingen hade gjort det. Och lite skryt vill man ju ha!

Idag när jag kom till Hula lektionen så ropar hon upp mig framför alla och säger att jag är den första utan alla 3 klasser som skickat in min rapport. Häger även att den var helt utomordentligt skriven och extraordinär och att klassen definitivt har någon att ta efter. Oj, vad jag skämdes, men vad stolt jag är!

Idag har jag ett Western Art History prov som jag vet kommer gå skitdåligt. Jag fattar ingenting av den klassen, ingen i min klass gör det, för läraren är flummigast. Han tappar bort ämnet vi pratar om hela tiden och visar bilder som inte ens finns i boken och förväntar sig att vi ska kunna göra kopplingar när ingen av oss någonsin tidigare sysslat med konstvetenskap. My gosh. Om det är någon klass jag kommer får sämst betyg i så är det denna. Jag menar, läraren är sjukt snäll och lite småcharmig man i 60 år åldern. Men som lärare är han fruktansvärt osäker och less på sitt jobb.
Det är en mindre plåga att gå till den klassen 3ggr i veckan. Speciellt eftersom vi måste titta på "slide shows" mde bilder i ett jättemörkt rum som gör det svårt att hålla sig vaken. Vilket resulterar i att 3 av mina "fellow classmates" somnar efter 5 minuter. Lite respektlöst mot läraren tycker jag, även om han inte riktigt bryr sig.

Kort utdrag ur en skolvecka på BYU Hawaii.
Fred mina vänner
/J

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är min supersmarta bebis!!!!! Lärare som närmar sig pensionsåldern kan börja bli senila, vilket din Art History-lärare kanske är. Trösten är väl att alla fattar lika dåligt . . . Puss, Mamma

PS Jag har somnat i klassen ett par gånger. Då hade jag pluggat halva natten och var dödstrött, så jag tycker faktiskt synd om dina klasskamrater. DS

2008-10-28 @ 23:22:06
Postat av: David

Haha, det kan vara svårt att hålla sig vaken även i en stor och ljus föreläsningssal efter ett par timmar av fysik-teori... Hugah! Jag känner för dig och dina klasskamrater.

Och jag vill gå till PCC och se allt, verkar sjukt härligt! Ska åka och besöka Hawaii, lugnt!

2008-10-30 @ 00:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0