Theatre makeup #5

Idag sminkade vi "Old age/ageing". Självklart blev det ju då rynkor! Det var så sjukt kul att sminka på rynkor, plus att jag var så bra på det och fick mega beröm av läraren hela tiden. Han ropade över hela sminksalen "Look at her lines, they're amazing. Perfect. They're really really good!" Känns jättebra att veta att jag gjorde ett bra jobb idag!

Eeeewwwww - vilken syn!


Detta är från förra veckan:
Uppgiften var "stippling". Det innebär att man har en ganska ihålig "svamp" (ser ut som glest stålull) som ger små fräknar på huden. Genom att göra fräknarna på rätt sätt med highlights, skuggor och grå/röd färg så kan man få huden att se ut som om den är föråldrad eller solkysst. Riktigt knepigt, så det har jag fått öva på i veckan. Jag använde Chantal som modell.


Kisa - Ser hon äldre ut?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, hon ser ut att ha skäggstubb över hela fejan!

2008-10-01 @ 12:18:07
Postat av: mathilda

ASSSÅ GALET VAD BRA DU ÄR JAKIE!

haha, du ser asgammal ut! :D

2008-10-01 @ 22:12:55
URL: http://tuldah.blogg.se/
Postat av: lilsis emau

SHIT VA COOLT,

hade ingen aning om att man kunde sminka fram fräknar sådär!

du är så duktig så duktig så syster min!

PUSSPUSSPUSS

2008-10-02 @ 21:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0