BYUH Idol

Igår kväll (fredag kväll) Så åkte jag, Chantal och Patrick ner till Waikiki och åt middag. Huvudgrejen med kvällen var egentligen att gåt ill en klubb och dansa men vi hamnade hos en Ryans kompis Zachs' lägenhet. Väldigt intressant kväll.

Idag (Lördag) har jag haft en helt underbar dag. Först vaknade jag runt 9-halv 10 och började skriva på mitt research paper. Måste säga att det är riktigt frustrerande att hitta bra och pålitliga, giltiga källor och referenser till en ganska nyskriven berättelse. Jag skriver ett research paper baserat på Kape Chopins "The Story of an Hour". Så jag går bort till biblan, listar ut hur boksystemet funkar, fixar böckerna jag behöver, men kan inte checka ut dom. Det gick icke eftersom dom var "periodicals", då måste jag kopiera de sidor jag behöver. Men självklart har jag inga pengar på mig. Då gömmer jag böckerna i ett hörn och går och hämtar bilen för att kunna ta ut pengar och köpa lite mat på Tacobell (MUMS!). När jag kommer tillbaka till biblan och smäller igen bildörren så har jag glömt nycklarna i bilen!!!!!!!!
Jag i princip springer in, kopierar och går först iväg till skolans Physical Plant, men dom har stängt. Jag ringer Steph, hon säger åt mig att gå till Securitys' Office.  Hos security så får jag ett nummer till ena vaktens kompis som har bilverkstaden i Kahuku (grannbyn) som kommer och hjälper mig med bilen. TUR ATT JAG SLAPP SLÅ IN EN RUTA!!! Han hade specialverktyg. Eller snarare en platta som ser ut som en lufttrycksmätar-mojäng som dom har hos doktorn, och en metallstång. Han kilar in kudden mellan bildörren, pumpar in luft, får en glipa, sticker in metall stången och kommer åt låsknappen. Vipps så kommer jag in i min käraste bil och kan åka iväg.

Lättad och glad åker jag vidare till Sunset beach där Stephanie och Heather är. Vi ligger på stranden i några timmar och åker sedan tillbaka för att jkag ska kunna fixa Chantal & Toris' hår. Full rulle.

Det är helt galet med BYUH Idol här. Alla samlas, hejar och skriker på sina favoriter! Självklart fick jag och stephanie gå lååångt i förväg för att reservera en hel rad längst fram. VIP. Det blev riktigt bra faktiskt, så bra att jag filmade det igen. Chantal är the bomb! Hon är så grym att det skrämmer mig! Plus att hon gick vidare i utröstningarna idag. Sex personer röstades ut. Nu är dom bara 12 kvar.
Lyssan själva får ni se!




Kommentarer
Postat av: Pappa

Hon sjunger mycket bra!!!

Puss

Älskar dig

Pappa

2008-09-28 @ 21:47:10
Postat av: lilsis emau

ohmy asså KLANTIGT att låsa in nycklarna i bilen hahaha

2008-10-02 @ 21:32:31
Postat av: Mamma

Vilken fantastisk röst!!!!! Med dig som costume designer blir hon oslagbar! Kram, Mamma

2008-10-04 @ 13:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0