Labor day adventures

I söndagskväll bestämde sig Chantal, jag, Manu och Patrick att åka till Wal*Mart i Mililani och vidare till Ala Moana, som har ett jättestort köpcentrum.
Tidigt på måndag morgon, runt klockan 8, möttes vi upp och begav oss till bussen som skulle ta oss dit. Bussarna här går 1 gång i halvtimman, typ om inte ännu mer sällan, och tar EVIGHETER. Efter drygt 1½ timma, inkluderat att busschauffören stannade och tog en 20 minuters tupplur, så var vi i alla fall framme I Mililani för lite utforskning av köpcenter och Wal*Mart. Fantasktiskt roligt faktiskt! Wal*´Mart är beroendframkallande, jag håller med dig nu Kyle. VI var nog inne på Wal*Mart i säkert 3 timmar om inte ännu mer. Där köpte jag bland annat en stor tootsie roll påse som Bine, Mamma & Emma ska få, plus Gossipgirl säsong 1 och filmen Jumper.
När vi skulle ta oss till Ala Moana så fick vi vänta på bussen i 50 minuter. 50 MINUTER! My gosh. Plus att på båda bussarna hoppar det på skummisar som luktar konstigt och pratar med en. En av dom satt typ och petade på Chantal hela vägen tilll Ala Moana och försökte få bild på oss när vi tog ett foto. Asskum och älcklig snubbe. Jag satte i mina hörlurar och lossades inte höra och inte förstå vad han sa. På med glajerna och tittade bort. Patrick, vår räddare i nöden började prata med honom för att hålla honom borta från oss och från att peta på Chantal. Tack och lov för killkompisar...

Ala Moana, ytterligare 1½ timme bort, är större än Täbban. Jag skojar inte. Det är jättestort och har alla möjliga affärer. Massa lyxiga snobb-butiker som Louis Vuitton, Chanel till Macy's, Forever 21 och Sears. Gissa om jag gick tokig på Forever 21! My gosh. Gick däremot ut med 2 klännigar, 1 tröja, armband och ett par fina örhängen.

Bussen hem, tackochlov, var skummisfri men tog nära 2½ timme. Bäcksvart var det också när vi gick av. Bussen var ganska fullproppad med BYUH studenter som också gjort äventyr på Labor Day.

Intressant måndag eller vad säger ni?
Puss


 
Banana Republic
 
Forever 21
 
Forever 21 & Swap Meet

Kommentarer
Postat av: Mamma

Man får lida pin när man är shopping-missbrukare utan bil . . . Vad kul att ni har kul! Vi hade alla 4 missionärerna på middag idag och Ramses lyckades slicka glasskålarna efter allihop. Sen hade Heroes säsongpremiär. Samma glädjeämnen som vanligt i Sverige, alltså. Puss, Mamma

2008-09-03 @ 22:15:39
Postat av: emau

OHMYGASH va snygga väskor!!!!!

klänningarna va också snygg iförsej men VÄSKORNA! AH GIVE ME SOOOME liksom

2008-09-03 @ 22:21:34
Postat av: pernilla

ha vad roligt. jag åker till new york på lördag och sitter och kollar vad jag ska köpa. älskar verkligen forever 21 och gissa vad som hamnade på vill ha listan... den turkosa som du köpt. bra smak!!!

2008-09-08 @ 00:25:58
URL: http://pillerillmittilivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0