Lördag 13 september

Så glädjen i att ha bil har definitivt gjort sig känd i lördags! Först åkte jag och Tori och skulle fixa hennes cykel. Men det tog ett tag. Vi tänkte vi åka till grannbyn för att kolla om bilverkstaden kunde fixa, det kunde dom inte fick vi höra, så vi åkte till Hale'iwa (ca 20 minuter bort) för att kolla på 2 olika cykel/hardware affärer som inte kunde heller. Vi blev hänvisade till Mililani som ligger ungefär 40 minuters bilväg från Laie. Mililani är även staden som har WalMart, så vi tog oss en sväng där inne också. Kan informera allmänheten om att jag hittade en terapeutisk(?) kudde för 19 dollar (extrapris!) - ÄLSKA WALMART! Denna delen på dagen var superb!

När vi väl kom tillbaka till Laie igen så drog jag och Stephanie till biblan och pluggade. Jag har äntligen börjat komma ikapp med läxorna!!! Jag tror att jag har en ny strategi nu också på läxgörandet!! Också superb!

Men i allafall. Meningen var ju egentligen att vi skulle till Honolulu på eftermiddagen. Men en av våra kompisar, vill nämna namn men gör det ändå inte, dissade oss totalt för några andra kompisar denne hittade i matsalen när denne egentligen skulle ha skyndat sig för att åka med oss och tyckte sen att dennes matsalskompisar skulle tryckas in i bilen. Om jag kan matte rätt och vi redan var 5 personer så tänker jag verklige inte köra i 1t 15 minuter ner till Honolulu med 7 pers i bilen. Så såklart sa jag nej. Vilket resulterar i att denna människa inte åker med. Och vi hade mer eller mindre väntat på denne hela eftermiddagen. Plus att jag fått ett x antal samtal och sms av otålig väntan och frågan efter var jag/vi är hela förmiddagen.. INTE OKEJ! Fett dålig stil. Så jag är lite piss just nu.
Det som störde mig allra mest var att denna människa försökte få med sig 2-3 tjejer jag absolut inte känner tidigare under dagen med attityden att "detta är ett ypperligt tillfälle att lära känna dom".. Visst, men man bjuder inte bara in folk sådär. Och verkligen inte förväntar sig att ens uppraggade kompisar från matsalen ska få en plats i bilen... Så INTE superb!

Så efter denna ganska komplicerade dag,
som trots allt faktiskt blir bättre, så bestämmer jag mig för att vi borde ta med Chantal. Chantal hade körmöten hela dagen. Men vid det laget vi blev dissade, så var hon nästan klar. Vi hämtade upp henne och drog neråt mot Kane'ohe och såg på The Dark Knight. Ett litet järngäng vart vi. Riktigt lyckat. Kom hem runt klockan 2 på natten och Chantal deckade direkt. Jag däremot satt uppe och tittade på THE HILLS till klockan halv 5!

Konstig, lyckad och inte så lyckad lördag.
Fred vänner!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej

Du svarar inte på din email?

Hur går allt?

Puss

Pappsen

2008-09-16 @ 00:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0