Möhippa

Idag hade vi möhippan för minkära barndomsvän Amanda Bensige. Med charmen av Svenska möhippor, menas då att bruden ska "skämmas ut" och ofta får göra underliga och pisamma uppgifter.

Så min kära syster & vår kompis Michaela kidnappade henne på H&M, där hon gick med sin syster (som också var med på det hela), lurade in henne i ett provrum och klädde på henne en fantastiskt konstig klänning som Michis hade sytt för detta tillfälle.

Under dagen fick Amanda bland annat dela ut godis i Gallerian, krama random människor, danca YMCA dansen, fotoposa med olika statyer, "leta efter din duva" och släpa omkring på en plastpåse i form av en "en hund".

Men lugn, efter att utskämmande (mer roligt än utskämmande dock) så åkte vi till en Sushi Resturang och hade en jätte trevlig middag. Vid restauranglaget så fick hon byta om till sina normala kläder. Vi skrattade och pratade och gav en bröllopspresent till Amanda. Men ingen fara, inga brudar kom till skada under denna möhippa/utskämnings fest.

Verkligen en helt underbar dag, trots att jag är väldigt trött/jetlag. Det är underbart att komma hem och träffa alla sina vänner redan dagen efter hemkomst. Det gör mig även jättelycklig att hon gifter sig med en kille som är hennes livs kärlek och en fantastisk blivande man till henne.

Jag lägger upp bilder imorgon, nu är jag trött! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: steffi

ååh låter helt otroligt fint! bine berättade för mig om det på morgonen, hahah hade ingen aning så jag hade ju redan planerat in lite annat :) kul att ni hade kuuuuuuul iaf!

2009-04-16 @ 09:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0