PDX

Hej,
sitter just nu på Portlands flygplats (PDX) och väntar på mitt flyg. Dags att boarda om 30 minuter, så jag passar på att ladda datorn och iPoden till 6,5 timmars flyget till Newark. Tack och lov för gratis WiFi på flygplatsen! Äntligen en flygplats som tänker på resenärernas bästa. (haha)

Det har varit en intensiv Fredag.. Och Lördag. Tidigt på Fredag morgon gick jag upp och åkte med Paul för att fixa lite dekorationer till kvällens "Welcome home" Party för deras bror Michael. (Han kom hem på tisdag morgon, emn en officiell fest hölls igår). Hela dagen har det flängts, lagats mat, dukat upp, diskats och jag fick även uppdraget att dekorera klart piñatan, som såg ut som en missionär. Rätt lustigt faktiskt, barnen tyckte det var hysteriskt roligt! Sedan var det underhålla gäster, eller mer underhålla barn för min del eftersom jag inte kände så många som kom. Några stycken hade jag träffat förut, i kyrkan och på bröllopen från första veckan där. Sedan har vi varit uppe hela natten, hjälpt till att plocka undan från festen och vid 23.30 tiden så satte vi oss i bilen och började köra upp mot Portland. Ingen sömn alls för min del eftersom jag fick sitta uppe och se till att Paul var vaken medans vi körde, för att sedan byta av honom och köra resten av resan till Portland. Men det var inga problem, jag blev sjukt pigg efter 3 timmar. Kanske för att Paul överraskade med att ta fram sin Yearbook, som jag frågat efter, och berätta historier och i princip alla i hans avgångsklasser. Sjukt roligt!

Nu sitter jag här, lite halvt ledsen över att åka hem. Jag vet att jag kommer sakna Brittany jättemycket. Min lillasyster från en annan "Mister". Och Paul. Självklart Paul.

Skolan börjar på Måndag, och jag känner mig reda att börja plugga igen efter några månaders uppehåll. Jag är peppad med skolmaterial, inköpt på Fred Meyer och en Craft Store för billiga pengar då allt är billigare i USA. KAP! Speciellt Sharpies, mina favoritpennor. Dessutom finns det ton av godis till min kära lilla flickefamilj där hemma (och Pappa om han vill ha såklart), i mitt handbagage.

Ja ni, 6,5 timmar till Newark och sedan 85 hem till Stockholm. Söndag morgon, 7.35, är jag hemma i kalla Sverige igen.

Vi ses!
Peace

Kommentarer
Postat av: Davioo

VAA?! Finns det inget godis åt mig meeed... :( Nu blir jag lite ledsen i hjärtat. Men välkommen hem till Sverige när du nu kommer!

2009-08-15 @ 20:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0