Melodifestivalen. I från Hawaii.

Täntke informera svenska befolkningen om att jag sitter och tittar på bidragen till Melodifestivalens första deltävling. Lite besviken blir jag, som alltid.

Jonathan Fagerlund - Han = Mums. Låten, väldigt tam.
Marie Serneholt - Uugh, behöver jag säga mer?
Nina Söderquist - Lite skönt rockigt, men inte lyckat.
Shirley Clamp - Lite spattig och orytmisk låt, men jag kan inte hjälpa att tycka om henne ändå.
Alcazar - Catchigt, men Nej. Kan fröstå varför dom gick vidare dock.
Caroline af Ugglas - WOOOW. Nej.
The Scott - Absolut inte! För mycket dansband över dom!
Emilia
- Fin låt, men ganska sunkigt framträdande röstmässigt. Men värd semiplats tycker jag.

Vad ska man ta sig till i Schlager Sverige? Startfältet för Melodifestivalen var inte så bra som jag hoppades. Låt oss alla hoppas på deltävling nummer 2.

Kommentarer
Postat av: steffi

the scott är juu ett dansband haha ;)

2009-02-10 @ 11:12:17
Postat av: David

Emilia = "Jason Mraz - I'm yours"-ripoff!

Nej Schlager har inte varit min musiksmak någonsin direkt men nu är det ju nästan tortyr att se hur dåligt det är.

2009-02-11 @ 13:00:47
URL: http://lutfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0