Uppochnervända helgen

Så, vanligtvis när man har helgen ledig så brukar man sova ut och bli uppvilad till måndagen, men för min del har det inte vilats någonting.

Fredagen:
Jobb/skola, lösa in lönechecken. Hälsa på Heather och få med henne på kvällen. Åker till Kaneohe för att leta upp någonting att ha på sig till kvällens klubbande med Tina, Erin, Ashley och Chatnal. Hittar en helschysst stor killtröja som jag senare klipper och fixar med (ska lägga upp bild sedana så ni får se den). Kommer tillbaka till Campus, käkar mat, ringer till Paul för att få med honom. Springer över till Foodland med Brittany för att göra David sällskap när han ska käka. Kommer tillbaka; då är Michelle redan i mitt rum och gör sig iordning för kvällen. Kollar med Ashley och Tina om dom ska åka ner till Waikiki dom också. Heather kommer över efter sitt jobb och chillar. Sedan bestämmer hon sig för att hon inte ska med på kvällen i alla fall, samma sak med Brittany. Slänger på mig smink och fixar håret, samtidigt som jag får organisera ihop pojkarna som ska med i bilen.
När vi väl kommer ner till Waikiki så är det 'Pro Bowl' events och vi skulle få betala $20 för att komma in. Kommer längst fram/nästan inne i kön till Zanza Bar, går ur kön, halva gruppen (Michelle, Sam, Aaron) bestämmer sig för att strosa omkring på 'the strip' och stranden under kvallen istället när vi då försökt hitta ett schysst annat ställe för 18 åringarna. Så då går jag, Paul och Brandon vidare till ett 21+ ställe, Lotus, och hänger. Går sedan ändå vidare tillbaka till Zanza bar och får stå i kö i typ 1½ timme, betalar 20 dollar, partajar till klockan halv 4. Kommer hem vid 5, sitter uppe till klockan halv 8 + käkade frukost med Paul som började jobba då.

Lördag:
Som sagt, kom hem klockan 7.30 på morgonen, tar en dusch och hoppar i säng. Vaknar efter 1½ timme och kan inte somna om, hur trött jag än är. (Och vid denna tidpunkt ahr jag varit uppe i 25 timmar, sovit 1½) Sätter igång med, och gör kalrt Matte läxan. Sedan kommer Erin ner till mitt rum och drar med mig på en promenix i solen (vilket var helt underbart skönt). Sedan ringer Nät och vill att jag kommer över på lunch, för vi hade bestämt en Playdate, och jag håller på att somna ståendes. Så jag springer hem, tar en tupplur på 1 timme. Victoria ringer och vill låna bilen med Ulrika Olsson så dom kan åka till WalMart. Foodfest börjar, och jag knallar över för att möta Nät vid kl 6. Efter Foodfest så går en bunt av oss iväg upp till Laie Elemantary School och hänger på lekplatsen. Tillbaka till Foodland och går hem runt klockan halv 1.

Söndag:
Upp och hoppa lilla loppa vid klockan 8, för att gå över till 8th Ward som börjar klockan 9, där Nät skulle hålla tal. Lunch, sedan ner till Honolulu med Nijiko, Aaron & Paul och tar det lungt. När vi kommer tillbaka och droppar alla så kommer Brittany och chillar med mig och Paul. Kommer tillbaka klockan 9, och nu sitter jag här och skriver till er. Klockan 11 på kvällen.

Som ni förstår har det inte blivit mycket till sömn denna helg.. Men det har garanterat varit värt det!

Hur har eran helg varit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0