Math 110

Denna termin fortsätter jag med högre matematik kurser, det vill säga Precalculus. Förre terminen tog jag en Pre-college Matte klass eftersom jag inte gjort matte på ca 3-4 år. Men Precalculus är svårt! Jag klarade mig galant på Pre-college matten förra terminen, och precalculus är en påbyggnad från den. Vi har en helt tokig liten kinesisk tant (som dock är uppväxt i USA), vilkens standardfraser varje lektion är: "English ya? This is math 110, no?" I försök att vara skämtsam. Och javisst lyckas hon, hon är helcharmig. Det ända problemet är att våran klass är på runt 30-40 pers, läraren går igenom materialet i säkert 220 km/h ochs en har vi läxa till 2 dagar efter.

Läxan, som är ett kapitel (inte så farligt), är väldigt knepig och det mesta man gör är att gå över till matelabbet och försöka få klart den så fort som möjligt innan nästa lektion. Detta resulterar i att det inte går lika bra att lära in materialet.. Suck. För att inte lägga på mer så har vi ett 'quiz' varje vecka, som jag inte alls har gjort så himla bra ifrån mig på, för där tycker våran lärare att hon ska välja det absolut knepigaste problemen.

Quiz #1: Där vart jag så förvirrad att jag missade 1/5 problem (INTE BRA!) vilket resulterade i 65%.
Quiz #2: Inga missade tal, men någon felräkning här och där. Resultat: 80%


Idag då, så har vi det första Matematik provet i Math 110
. Så jag gjorde Review kapitlets problem, samt ett kapitel test i boken för att lära in det ultimata. Och visst gick det bra! 80% fick jag på provet. Men jag är lite missnöjd ändå. Jag ville ha ett A, inte ett B- (som 80% representerar).

Om den här mattekursen rör till mitt GPA, så kommer jag bli väldigt ledsen på migsjälv. KÄMPA!

http://rodrigo.typepad.com/english/find_x_lol_small.jpg

Kommentarer
Postat av: Mamma

Emmas lärare är visst inte de enda med luddigt formulerade frågor . . . Puss, Mamma

PS Jämför med denna "fråga": Italiensk ekonomi ca 1500-1700. Det är ju inte ens en komplett mening, än mindre en fråga! DS

2009-01-30 @ 08:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0