Åh, Fredag.

Morgonen började med att jag vaknar 1 minut innan väckarklockan ska ringa, till min förtjusning. Så jag lägger väckarklockan i handen och väntar på ringingen, snoozar den 2-3 ggr innan jag går upp. Någon minut efter att jag gått upp så får jag ett sms av Brittany som vill morgon-Skype:a. Medans jag då gör mig i ordning, samtidigt som jag snackar med henne, så blir jag överlycklig över att hon är hemma i Oregon igen så jag faktiskt har en ärlig chans att prata med henne igen. Nu när hon äntligen är tillbaka i civilisationen - Världen, hemma från Hawaii där hon inte ens hade en ordentlig mobil, och ännu mindre: en dator.

Så jag sitter här, trött efter en riktigt obalanserad dag på jobbet.. (när man gör en uppgift så ska man göra en annan, gör man den andra så får man skäll för att man inte gör den första... Ja ni fattar. Plus att en av cheferna är döv, pratar thailändska/svenska/engelska  (yes, samtidigt) och varken du eller hon förstår vad som sägs... BESTÄM ER! SHIT!)

Jag letar biljetter till min visit till Oregon efter Fest i Nord och tills att skolan börjar. Det vill säga 2 Augusti - 16 Augusti. Jag ser så sjukt mycket fram emot att åka och hälsa på. Men med min otur så lär ju biljetterna, de billiga i alla fall, vara slutsålda tills dess att jag får lön.. Suck.

Ännu en månljus idé var ju att kolla upp det Amerikanska bankkontot jag fortfarande har kvar, och då upptäcka ett minus saldo på 145 dollar! Hur sjutton gick det till?! Då har det alltså dragits "overdraft fee", ännu en "overdraft fee", påminnelse avgift och påminnelse avgift på påminnelseavgiften.. Ugh. Ja, ni fattar. Så himla surt. Så jag ringer upp banken, förklarar att jag inte kan göra någonting eftersom jag är I SVERIGE! Och tanten i telefon insisterar på att jag ska skicka en "payment" slip. Men i Sverige betalar vi ju inte med checkar! Men hon vägrar hjälpa mig och/eller ge med sig eller ge förslag, och säger prompt att det är ända sättet. Jaha, tänker jag. Jag är screwed. Sen kommer jag ju på att jag säkert kan överföra pengar till det Amerikanska kontot och lösa det så. "Javisst" säger tanten då. Och så var problemet löst. Lite frustrerande dock att dom använder världens äldsta betalsystem och ENDAST detta uråldriga system.

Men nu sitter jag här, lite halft upprörd, halft glad och med en gnutta hopp i hjärtat och kollar biljetter på olika sökmotorer på internet och lyssnar på musik.

Slutfattat: Dagen började underbart bra med Brittany, blev halvsunkig på jobbet, sunkigare och mer frustrerad när jag kom hem, glad igen när fredagsgodiset kom fram och sedan helt underbart eftersom jag inser att det snart är läggdags (ja, jag är en gammal tant..) och allt i princip har löst sig.

Csn papprena om Tillskärarakademin & studiebidrag har kommit. (Tummen up!! :] ) och redje Twilightboken är 20 sidor från att vara utläst. Jag bara väntar på att biljetten kan bokas och min underbara semester/frihet han börja. Life is good!


I'm Exhausted. Godnatt Sverige!


Muse - Supermassive Black Hole



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0