Lady är det nya Babe

Jag har hört så många människor säga "Lady", de senaste 9 månaderna i USA, både till varandra och till mig. Det är någonting jag har börjat tycka om att höra. Borde man inte på något sätt bli förolämpad eller känna sig lite kränkt när man vid 21-års ålder kallas för "Lady" (Tanten/Damen.. Gumman?!)?

Jag kommer igår att min Mamma berättade om när hon gick på BYU och jobbade i bokhandeln på Campus, och en kvinna med sin 5-åriga son kom in och gick fram till disken för att handla och hon böjde sig ner och sa "You can giv ethe money to the Lady" och mamma hade ryckt till när kvinnan (som inte var mer än 4 år äldre än henne) hade kallat Mamma för "Lady" (typ tanten..). Wow. Och det var exakt så jag kände mig när jag hörde någon säga det till mig första gången. Nästan lite förolämpad.

Eftersom  "lady" nu har blivit det nya "babe", så antar jag att det kanske inte är så dåligt trots allt.

http://web.mawebcenters.com/rememberwhen4/images/LadyBeige350.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0