Mr Me too - Clipse & Pharell

Galen vecka, i princip anställd, klippning, partyplaning och missad Homecoming.

Det har varit en väldigt lång vecka, med långa pass och konstant ömma fötter. På Onsdag skriver vi kontrakt på Top Streetwear, och det innebär att jag officiellt har fått ett jobb! Woho! Tur var det att jag lyckades förhandla ner mig tiil tisdag-lördags arbete istället för mån-lör som dom tyckte att jag skulle jobba.

Låt mig bara få berätta en grej:
På arbetsintervjun sa dom heltid, innebärande mån-lör. Detta tog ju jag självklart som "varannan lördag, och en veckodag ledig", men nej, nej. Detta visade sig vara jobb 6 dagar i veckan, 9.5 timmars pass med endast en halvtimmes lunch, inga andra raster. GLÖM! Så jag frågade min chef i fredags om det var meningen att jag skulle jobba lördag, ja sa hon. Det är Olagligt sa jag, att göra så. Jag vet, sa hon medlidande och förstående. Då sa jag att när dom sa måndag till lördag på arbetsintervjun så tänkte jag ju förståss att det var varannan lördag och söndag+veckodag ledig emellan åt. Men det visade sig inte vara fallet. Så jag sa att jag inte tänkte jobba 6 dagar i veckan, och inte orkade jobba så långa pass, med minimal rast. Hon förstod och sa ledsamt att hon skulle gå ner och prata med Mike (som verkar ha hand om personal) och sa att dom troligtvis skulle behöva leta efter någon annan. Hon ville ha mig, och ville med alla medel ha kvar mig och lyckades kompromissa fram måndag ledigt. Så jag fick gå ner och prata med mig, så min grund och säga att jag inte tänker jobba 6 dagar i veckan under sånna omsändigheter, och påpekade att enligt alla fackförbund (LO & Handels, som jag dessutom pratat med) så var detta olagligt. Plus att butiken/företaget inte är med i något fack över huvud taget.. Inte ens i närheten. "Ingenting är olagligt i det här landet" slänger Mike ut med då. Jag kunde inte hjälpa annat än att skratta medans han breder på hur det finns tjejer i min ålder som har 3 jobb, jobbar dygnet runt och blablabla. Ja jag är fullt medveten om det, sa jag. Men det betyder inte att jag tänker göra det. I stället vill jag ha två dagar då jag kan vila utt, och göra ett bättre jobb.

Jag ska verkligen säga att jag stod min grund, lyckades dessutom få till att jag kan byta den måndagen mot någon annan vardag ibland, och får ett kontrakt på måndag som säger detta.

YES! Förhandlare, ja visst!

Jag har dessutom börjat kolla på ekonomiutbildningar till nästa Höst i Göteborg. Detta är någonting jag tänkt på ett litet tag, och efter att ha träffat Mathilda i fredags efter jobbet, så känner jag ganska bestämt att det kanske är någonting som jag borde göra. Om inte i Göteborg, så i Stockholm i alla fall. Det är alltid bra att ha en ordentlig utbildning i bakgrunden av mål och företagsönskningar.

Snart är det även Emmas födelsedag (på tisdag fyller hon stora 18!!!) och som jag har förstått så kommer Hans och David upp till STHLM och partar med oss. YES nummer 2! Då får jag i alla fall se Hans nyhemkommen trots att jag missade hans homecoming fest i fredags! Jag längtar, plus att jag älskar födelsedagar!

Peace

Kommentarer
Postat av: Marita

BRAVO Stå på dig det gillar jag :-)

2009-06-14 @ 16:58:24
URL: http://mitassida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0