Midsommar, impuls resulting in action.

I fredags eftermiddag satte jag mig på Roslagsbanan, påväg till Cityterminalen efter att snabbt ha rusat hem efter jobbet, packat, köpa biljetten till bussen, fixa käk och springa ner till tåget i Centrum och för att ta bussen ner till Örebro. Allt inom detta fixat inom 30 minuter. Efter att ha, mer eller mindre, pratat med David och lite på impuls bestämt mig för att åka ner nu när jag ändå hade ca 3 dagars ledighet.

Bussen var rena frihetsresan. Endast jag och 3 andra resenärer satt på bussen och, mer eller mindre, tog var sin fjärdedel av bussen. Det var riktigt skönt att bre ut sig, samtidigt som man avslappnat läser en bok och lyssnar på "La Valse D'Amelie" på iPoden och får en otrolig frihetskänsla. Örebro resan blev alltså en av många resor jag ser mig göra i framtiden, tillbaka hemma i Sverige.

Väl nere i Örebro blev jag upphämtad av David och mötte sen upp Hans, John, Pontus, Axel och Mia-Carin för filmkväll hemma hos Pontus.

Mesta delen av helgen spenderade jag med David, John och Pontus. Efter en fotbollsmatch med Örebro's ungdommar på Lördag förmiddag så åkte jag, Hans, John, David och Pontus till Kalkbrottet och badade. Det blev sommarens första dopp hemma. Och det var sjukt kallt! Kalkbrottet i sig är helt fantastiskt! Igår kväll vart det TP, flummiga Charader och mer film med Pojkarna. John och Pontus är verkligen helsköna!

Nu är jag hemma igen och känner mig faktiskt ganska utvilad, trots att det blev sena nätter och inte direkt "sova ut" mornar. Men det är okej. Det är alltid kul att spendera tiden med vänner. Jag menar, vänner är ju trots allt den NYA familjen. Det är i alla fall så det har blivit för mig de senaste året. Man lämnar familjen för att "skapa" sin egen. Och den består av dina närmsta vänner.

Hoppas eran helg varit kanon!

 



Kalkbrottet - Detta ser man inte här, men vattnet är en lite grönare ton. Klar och vacker. Man kan se ner med klippkanterna några meter i det klara vattnet.


Typ såhär grönt. Det är många som dyker där.

Kommentarer
Postat av: Jackie

WOHO! Fett skoj! =)

2009-06-22 @ 22:29:15
URL: http://jakieathawaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0