Amerikanen i mig del 2

När du vet att du har pratat engelska för länge Del 2.
Okej, jag har ännu en hysteriskt rolig historia att berätta. För några dagar sen så ringde min mobil,  med ett nummer som såg amerikanskt ut. Jag svarar och någon frågar om dom får göra en undersökning på mig angående droger. Jag svarar javisst, men tyckte att det lät väldigt skumt. Personen i telefon frågar om det stämmer att jag ska gå i skolan i Californien, jag svarar jag och sen hör jag asgarv. Självklart förstod jag ju då på riktigt att någon busringde. Och jag trodde att det var Paul, Aaron och Sam som ringde och larvade sig. så Jag säger "Mm, funny. So what are you guys up to?" säkert 4-5 gånger och får inget ordentligt svar, hör bara en massa mummel och något om chill, men reagerar inte speciellt mycket på vad dom säger. Jag säger "Thats fun for you guys" och lägger på luren för jag vart irriteradvpå att jag trodde att pojkarna höll på att larva sig. Går till min sista klass för dagen, kommer tillbaka en timme senare och har en liten "webcam session" med lilla fiesta/sportlovsparty gänget där hemma (David, Bine, Emma, Steph och mamma på ett hörn). Sen frågar Steph om jag tyckte om mitt samtal. Vilket samtal tänkte jag, och frågar dom. Dom säger, "Drogtestet?!", och jag skriker rakt ut "VAR DET NI!?!?!", varpå dom börjar asgarva. Sedan fortsätter David och säger att dom till och med pratade svenska tillbaka med mig och jag hade inte förstått någon ting, utan pratade tillbaka på engelska. Då snackar vi verkligen förvirrad Svensk i USA!

Helt hysteriskt roligt. När jag frågar "What are you guys up to?" så svarar David "Vi chillar och äter paj och så.." och då svarade jag "thats fun for you guys" och lägger på luren.

Oj, Oj, Oj.
Tack för påminnelsen Steph, har försökt förtränga denna upplevelse! Men vilket skratt för livet jag fick.
Peace Peeps, Jag älskar er och kommer hem om 41 dagar.

Kommentarer
Postat av: David

Haha, ja vilket asgarv det var! Men det kanske var därför du inte fattade, för att du hade tankarna inställt på att det var engelska vi snackade, hahah, men snacka om förvirring! bwahahaha tack för det Jackie! Vi älskar dig också även om du är virrig ibland med språkförvirriingen.

2009-03-02 @ 12:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0