Math 110 B

Andra provet hittills i del B ska tas idag innan testingcentret stänger. Hur fasen ska jag hinna med att gröa mina läxor också? jag har två hela kapitel i matten som jag MÅSTE få klart till imorgon samtidigt som jag pluggar till mitt matteprov ikväll.. Suck alltså. Men nu är det bara två veckor kvar av skolan, och 3 veckor kvar till hemfärd.

I övrigt så har min snälla (och favoritlärare) Mr Alisa noterade igår att jag hostat i typ 3 veckor och frågade om jag fått nån medicin mot det. Så jag berättade om akuten förra veckan, och han var så snäll och sa att jag måste krya på mig. Så jag sa att jag skulle till doktorn idag och berättade senare för honom att jag fick antibiotika, det gjrode honom glad. Han är en sån vänlig själ! Samma sak med Sister Bacon (min costume design lärare) som ville att jag skulle stanna till våren/sommaren och hjälpa henne "teach classes". Varför åker jag hem! Gosh! Om jag kunde få ett teaching jobb inom sömnad och design så skulle min själ bli så glad! Jag har ju länge funderat på att bli syslöjds-, mönsterkonstruktions- eller designlärare. Och Mr Alisa vill ha kvar mig som assistent. Suck alltså. När man har gjort ett bra intryck på folk, visat vad man går för och vad man älskar, så ska jag åka hem. Hur sorgligt är inte det? Men Mrs Bacon vill att jag mailar henne och håller henne uppdaterad på vad som händer med mitt liv.

Jag vet, FIDM, mitt livs drömmar är i startfältet. Finns inte en chans att jag tänker missa den chansen. Plus att jag idag sprungit iväg till postkontoret och expressmailat mina stipendiepapper till TEKO.

Peace allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0