Meditativt



Jag älskar att spela Piano. Vanligtvis när jag är hemma och pianot står i vardagsrummet så spelar jag på det dagligen, men här är det lite svårare. Vanligtvis spelar jag piano när jag är stressad, har gjort läxor länge, är klar med skolan för dagen eller inte har något att göra. Då springer jag över till våran Piano Lounge och spelar några timmar. Det lugnar mig otroligt mycket och hjälper mig att slappna av. För att inte tala om att det fyller mig med lite andlighet.
Min Mamma är -the Bomb- på piano, seriöst, och pappa på gitarr - Musikalisk familj huh? haha. När jag var liten så brukade min mamma sätta mig i sitt knä och spela piano och sjunga för mig. Jag har så många barndomsminnen med mamma spelandes på pianot. Många gåner nu för tiden ber jag henne att bara spela någonting för mig ändå. För jag bara älskar att hora pianot sjunga när hon placerar händerna på det. Jag saknar verkligen min mamma. Det är galet hur mycekt man saknar sin familj när man är borta. Vi har alltid varit jättenära också, mamma, jag och mina systrar. Eftersom det alltid har varit vi fyra tjejer hemma att göra tokiga grejer med.

Det ska bli skönt att komma hem ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0