Och så var vi fyra + 1.

Ikväll hölls "Open Mic Night" på skolan, närmare bestämt inne i Seasider Cafeterian. Det vart en liten mysig klubb/cafe spelningskänsla alteftersom människor gick upp och spelade. Dustin körde en helskön pianoversion av Outkasts Hey Ya, Gabe snlänge upp med en påhittade jag-sjunger-allteftersom-jag-spelar d'nga som var riktigt skön och rolig. Många fler gick upp och bjöd på sigsjälva.

Vem ser jag inte då när jag kommer tillbaka efter en snabb vända och lämna matteboken på mitt rum - Sophia Olsson! (Ulrika Olsson har sin praktik här på Kahuku Hospital sen någon månad tillbaka, dvs svenne #4, och Sophia är här och hälsar på henne). Sophia är i alla fall en riktigt skön tjej från Handes församling. Kvällen slutar med att hon, jag, Nät och David tittar på "7 Pounds" hemma hos Nät.

Seven Pounds, med Will Smith och Rosario Dawson, var väldigt märklig och intressant, men verkligen bra. Har ni inte sett den redan så se den! Sorglig, Glädjande och en släng av komik från en knäpp rysk(?) Motelägare.

Torsdag 5 Mars, 2009 - Bra dag.

Förutom detta så hade jag en helt sjukt skön morgon. Sov till halv 11, gick och åt lunch själv i cafeterian, vilket jag för övrigt hatar mer än allt annat, och hade sedan min Costume Design klass till klockan 14. Jag passade på att ta med mig några byxor som behövde fållas, en av Chantals koftor som behövde lagas, en kjol som skulle få fållen nersläppt och fick även en förfrågan av Stephanie att korta hennes klänning och sy in den åt henne.

+ i kanten för sömnad i 3 timmar idag. Det gör min själ lycklig, även om det bara är lite ändringar på några plagg. Bara att få nåla, sy, klippa och strycka lugnar mitt inre väsen.


Peace Peeps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0