Spöregn och apelsinjuice

Apelsinjuicen står på mitt skrivbord brevid min 7 cm tjocka mattebok medans spöregnet öser utanför. I förrgår försökte Nät att proppa i mig C-vitamin, echinasea te och något som skulle få mig att andas bättre. Ändå hostar jag tills halsen skriker och svider, näsan är täppt som aldrig förr och  förkylningen håller i sig. Det verkar inte bli bättre. Alla jag träffar säger "men åhnej, är du sjuk igen, du var ju sjuk för bara några vekor sedan". Jo tack, jag vet. Det känns som att jag är tillbaka i Sverige igen då jag är sjuk/förkyld var 3e vecka. Det är inte roligt längre. Och eftersom Hawaii (eller åtminstonde Laie) har bestämt sig för att regna och blåsa konstant så hjäpler det inte, trots att jag går omkring med strumpor och mina fantastiska gråa sneakers och jacka.

Känns som om jag är hemma i Sverige igen. Så omställningen kanske inte blir så svår efter allt. Men brun komme jag ju inte direkt vara när vädret håller på såhär. Så, snälla, döm mig inte :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0