Inträder Plan B

Detta har hänt: Min admissions advisor för FIDM mailade mig och bad mig att faxa in mina CSN papper. Tillbaka kommer ett mail med "tack, nu behöver du bara ett till intyg på 18000 dollar (för levnadskostnader) för att vi ska kunda skriva ut ditt I-20 (Visa papper)". WHAT?! Så jag får smått panik och börjar må riktigt illa. Då visare det sig, utan att någon sagt någonting, att internationella studenter dessutom måste bevisa att dom har dessa 18000+ dollar för living expences. Detta skulle i svenska kronor vara ca 160 000. Detta skulle, tillsammans med min terminsavgift bli på tok för mycket pengar på två och jag vill inte betala av på studieskulder hela mitt liv. Så, nu inträder plan B, vilket är söka mönsterkonstruktion och inköpare på Tillskärarakademin, Modevetenskap på Stockholms Universitet samt ansökan till Beckmans i Höst.

På Måndag måste jag även ringa Damen från Rastaborg eftersom hon inte ringde i Onsdags.

Men det är lungt. Jag är bara lite förvirrad och ledsen över att det inte funkar eftersom jag varit beredd på FIDM i ett år. Men jag har å andra sidan också varit lite förberedd påå att det kan hända att det inte funkar. Så, som sagt plan B.


Kommentarer
Postat av: Nät

ÅHHH neeeej vännen! Vad synd! men jag är säker att vad som än händer så är det vad som är bäst för dig! Saknar dig härborta Smackaroo

2009-05-10 @ 12:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0