put me to the test

Så arbetsproverna till Tillskärarakademins Mönsterkonstruktörs program är färdiga och måste skickas in. Jag måste säga att trots det var ca 3 år sedan jag hade mönsterkonstruktion så sitter otroligt mycket i fortfarande. Kul är det, som bara den! Nu får jag bara hålla tummarna för att jag blir antagen till programmet också. Blir jag det så är jag färdigutbildad mönsterkonstruktör (med sömnad i grunden) och färdig för arbete till jul! Woho!

Håll tummarna!

Intervjun på rekryteringsträffen gick hyffsat bra. Det var en någolunda dryg kille med slick som intervjuade och jag vart helt plötsligt jättenervös. Men jag vet inte än om jag får något jobb, dom skulle höra av sig för en längre intervju om det blev aktuellt. Jag blev ganska grovt förhörd på mina barista kunskaper, som dessutom inte använts sen Augusti förra året. Men vad sjutton, det går att lära upp igen. Jag ska nog ta för mig att söka till lite modetidningar också, som assistent eller liknande. Det vore fantastiskt kul att få jobba med modekolumner/sidor. Som dom säger på arbetsförmedlingen; är det något du verkligen vill så kämpa för det.

Vi får väl se, jag vill jobba kreativt i alla fall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0